قیمت-انترنت-در-افغانستان-بلند-و-کیفیت-آن-پایین-است

نهادهای جامعه مدنی افغانستان، حکومت و شرکت‌های مخابراتی را در برابر مردم متهم به بی توجهی کرده و می‌گویند: قیمت انترنت و خدمات مخابراتی بسیار بلند بوده و کیفیت آن نیز پایین است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نهادهای جامعه مدنی افغانستان امروز( دوشنبه، 28 دلو) در نشست خبری شرکت‌های مخابراتی را متهم به« غارت گری و دزودی» از سیم‌کارت‌های شهروندان کشور به بهانه‌های مختلف کرده و می‌گویند که ده میلیون شهروند افغانستان از انترنت استفاده می‌کنند؛ اما شرکت‌های مخابراتی با قیمت بسیار گزاف انترنت بدون کیفیت را برای شهروندان ارائه می‌کنند.

خلیل الله شنکر، رییس سازمان« فکر + 1» گفت که 1GB انترنت برای شرکت‌هاب مخابراتی 10 افغانی تمام می‌شود؛ اما آنها 1GB انترنت را بیشتر از 150 افغانی با کیفیت بسیار پایین ارائه می‌کنند.

آقای شکنر افزود که فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات 14 روز پیش وعده سپرده بود که قمیت انترنت را پایین می‌آورد؛ اما تا کنون از کاهش قیمت انترنت خبری نیست.

به گفته رییس سازمان« فکر + 1» نهادهای جامعه مدنی افغانستان مقرره‌ای را جهت کاهش قمیت انترنت آماده کرده است و 15 رزو بعد با آغاز کار مجلس نمایندگان به تصویب خواهد رسید.

او تاکید کرد: «اگر وزارت مخابرات و شرکت های مخابراتی به صدای مردم و جامعه مدنی افغانستان گوش ندهند، نهادهای جامعه مدنی در برابر چهار شرکت مخابراتی چادر تحصن برپا خواهند کرد».

عبدالجبار اکبری، رییس سازمان اجتماعی جوانان هدفمند افغانستان گفت: حکومت به جای انیکه در بخش مخابرات و ارتباطات سهولت ایجاد کند، برعکس قیمت انترنت و خدمات مخابرات را افزایش داده است و 1GB انترنت که 10 افغانی تمام می‌شود، شرکت‌های مخابراتی تا 200 افغانی با کیفیت پایین ارائه می‌کنند.

در اخیر نهادهای جامعه مدنی صدور قطعه‌نامه گفت که دسترسی به خدمات مخابراتی و انترنت در سراسر افغانستان دشوار و در ولسوالی‌های کشور مشروط بر فرمایش گروهای مخالف حکومت است.

در قطعه‌نامه آمده است که شرکت‌های مخابراتی در برابر شهروندان افغانستان بی توجه بوده و نهادهای جامعه مدنی از رهبری حکومت خواستار بلند بردن کیفیت خدمات مخابراتی و کاهش قمیت انترنت است.

این همه در حالی است که نزدیک به یک سال می‌شود تمامی فعالیت‌های شرکت‌های مخابراتی در ولایت‌های شمالی کشور از طرف شب قطع است و مردم این‌ ولایت‌ها به خدمات مخابراتی دسترسی ندارد.

قیمت انترنت در افغانستان بلند و کیفیت آن پایین است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد