مارکیت-میوه-و-سبزیجات-در-زون-غرب-کابل-گشایش-یافت

یک مارکیت میوه و سبزیجات در زون غرب کابل به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیون دالر و مساحت ۲۵ جریب زمین گشایش یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ سمیع الله شاهد منصور، مسوول مارکیت میوه و سبزیجات در زون غرب کابل امروز ( سه‌شنبه، ۹ عقرب) گفت که با ایجاد این مارکیت میوه و سبزیجات برای صدها نفر زمینه کار و اشتغال فراهم خواهد شد.

آقای منصور افزود که سرمایه‌گذاری اولیه در این مارکیت به ارزش ۱۰ میلیون دالر است و برای ایجاد سردخانه‌های مجهز ۱۷ میلیون دالر نیز سرمایه گذاری خواهد شد.

او بیان داشت که مساحت این مارکیت ۲۵ جریب زمین می‌باشد و قرار است در این مارکیت بیش از دو هزار دوکان میوه و سبزیجات ساخته شود.

مسوول مارکیت میوه و سبزیجات زون غرب کابل می‌گوید که در این مارکیت ۷ گدام وجود دارد و در آینده نزدیک قرار است این گدام‌ها به سردخانه‌ تبدیل شود.

خلیل الرحمن، آمر تنظیم مارکیت‌های شهرداری کابل در افتتاحیه این مارکیت گفت که این اداره آماده است تا با امضای قرارداد با شرکت‌های خصوصی مکان‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران آماده کنند.

خیلیل الرحمن افزود که ا.ا از تمام تاجران داخلی و خارجی حمایت همه‌جانبه می‌نماید و از آنان خواسته که در افغانستان سرمایه‌گذاری نماید و در آبادی کشور سهم بگیرند.

محمد امین اخپلواک، یکی از تاجران کشور گفت که این مارکیت میوه و سبزیجات با استانداردهای معیاری جهانی ساخته می‌شود و بیشتری مشکلات کشاروزان  کشور حل خواهد شد.

آقای اخپلواک افزود که در این مارکیت میوه و سبزیجات سردخانه‌های معیاری ساخته می‌شود و میوه‌های هر فصل کشور بدون فاسد شدن در این مارکیت نگهداری و در نقاط مختلف کابل و ولایت‌های کشور توزیع خواهد شد.

او با انتقاد از سیاست‌های پاکستان گفت که با ایجاد چنین مارکیت‌های معیاری میوه و سبزیجات در مرکز و ولایت‌ها، دیگر میوه‌های تازه کشور در مرز تورخم فاسد نخواهد شد.

ادریس فقیرزاده، رییس شورای فرملیان نبود مارکیت‌ و سردخانه‌های معیاری در مرکز ولایت‌ها را یکی از مشکلات جدی کشاورزان برای نگهداری و عرضه محصولات زراعتی در کشور دانسته و تاکید کرد که با ایجاد چنین مارکیت‌ها مشکلات کشاورزان کاهش خواهد یافت.

آقای فقیرزاده از حکومت سرپرست خواست که مکان‌های مناسب را برای تاجران مهیا کنند تا بازرگانان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری نمایند. به باور او با فزایش سرمایه‌گذاری در داخل کشور زمینه کار برای شهروندان نیز فراهم خواهد شد.

این در حالی است که همه ساله بازرگانان کشور در صادرات محصولات زراعتی و میوه‌های تازه از مرز ترخم با مشکلات جدی مواجه اند زیرا؛ پاکستان با سر رسیدن فصل میوه‌های تازه و صادرات آن بندرهای تورخم و اسپین‌بولدک قندهار به روی تاجران افغانستان به صورت یک‌جابنه مسدود می‌کند.

چندی پیش نیز با مسدود شدن بندر تورخم صدها کامیون میوه تازه افغانستان در این بندر فاسد و میلیون‌ها دالر به بازرگانان کشور زیان وراد شد.

مارکیت میوه و سبزیجات در زون غرب کابل گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد