مبارزه-با-گرسنگی-در-افغانستان؛-چین-به-سازمان-جهانی-غذا-کمک-کرد

سازمان جهانی غذا می‌گوید که چین برای حمایت ۷۰هزار خانواده نیازمند در افغانستان که تحت تاثیر ناامنی شدید غذایی قرار دارند، کمک‌های غذایی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛سازمان جهانی غذا با نشر گزارشی گفته که این کمک‌های غذایی برای افراد مواجه با گرسنگی حاد در مناطق دور دست توزیع خواهد شد.

هسیائو وی‌لی، نماینده برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است: «امسال، برنامه جهانی غذا در افغانستان با یک بحران حاد تمویل مواجه است و این کمک به موقع از سوی دولت چین در لحظه‌ای صورت می گیرد که حمایت مستمر بیشتر مورد نیاز است».

به گفته این سازمان به دلیل کمک‌های جهانی به افغانستان بیش از سه میلیون نفر  از بحران غذایی عبور کرده و در عین حال بیش از ۱۵ میلیون نفر در سراسر کشور به گرسنگی حاد مواجه هستند.

سازمان جهانی غذا تصریح کرده که با کمک‌های مالی چین می تواند بیش از ۷۰ هزار خانواده را با بسته‌های خوراکی مثل آرد گندم، نخود، روغن و نمک مدت دوماه حمایت کند.

واند یو، سفیر چین در افغانستان تاکید کرده که این کشور به منظور غلبه بر مشکلات اقتصادی در افغانستان در سال ۲۰۲۲ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اهدا کرده است.

بر اساس گزارش سازمان برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۲۲ برای ۲۳ میلیون‌تن در افغانستان شامل ۱۱.۶ میلیون زن و ۱۲.۳ میلیون کودک کمک‌های غذای و نقدی کرده است.

این در حالی است که سازمان جهانی غذا پیش از این به دلیل کمبود بودجه کمک‌های خود را تا ۸ میلیون در افغانستان کاهش داده بود.

 

 

مبارزه با گرسنگی در افغانستان؛ چین به سازمان جهانی غذا کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد