متقی-و-شینگ-گفتگو-کردند

وزارت خارجه ا.ا طی خبرنامه‌ای گفته که امیر خان متقی سرپرست این وزارت با سفیر چین در کابل دیدار و در مورد توسعه ی تجارتی بین افغنستان و چین گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با ژاو شینگ، سفیر چین در کابل با استقبال از گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور گفت، امارت اسلامی در بخش سرمایه‌گذاری و تجارت فرصت‌های خوبی را فراهم کرده است.
به گفته‌ی متقی، صادرات انار و جلغوزه به چین و سرمایه‌گذاری در بخش مس عینک، دهلیز واخان و بخش‌های دیگر از نمونه‌های بارز سیاست امارت اسلامی است.
سرپرست وزارت خارجه ا.ا، همچنان افزوده است که رویدادها و تحولات اخیر در منطقه ایجاب می‌کند که افغانستان و چین با هماهنگی کامل به همکاری های خود ادامه دهند تا هر دو کشور بتوانند به خوبی از منافع مشترک خود محافظت کنند.
در همین‌حال ژاو شینگ، پیشرفت‌های انجام‌شده در بخش‌های مختلف افغانستان را مثبت خواند و گفته است که تلاش‌ می‌‌کند تا تاجران و سرمایه‌گذاران چینایی بیشتری را به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق کند. 
کریمی: با چین روابط خوب ایجاد شده است 
این درحالی است که در خبرنامه ارگ ریاست‌الوزرا، آمده است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ا.ا.ا، با بلال کریمی سفیر افغانستان در چین، دیدار کرده است.
بر اساس خبرنامه، بلال کریمی در رابطه به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات داده، گفته است که دیپلومات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.
کریمی افزوده است که مقام‌های کشور چین، تلاش های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه علیه مواد مخدر و فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرار می‌دهند.
وی گفته است که تامین  امنیت، شفافیت و ثبات از عواملی است که سبب علاقمندی تجاران چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.
به گفته‌ی کریمی، شمار‌ زیادی از سرمایه‌گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.
در همین رابطه مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات امارت اسلامی با این کشور را مهم و به منفعت هر دو کشور دانسته است.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا تاکید کرد که سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تلاش بیشتری کند.
وی افزود که امارت اسلامی به تاجران هر دو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.
همچنان معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با  سید برات شاه ندیم آغا رییس عمومی اترا دیدار کرده است.
در این دیدار، رییس عمومی اترا پلان خویش را جهت تقویت سکتور مخابراتی، خدمات با کیفیت و پوشش گسترده مخابراتی با معاون سیاسی ریاست الوزراء شریک ساخته است.
آقای ندیم افزوده است که نظر به ارزیابی‌های آنان، اداره اترا نسبت به گذشته از نظر ارائه خدمات مسلکی و بهتر در حالت خوب قرار دارد.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا  گفته است که اترا باید به ارائه خدمات به مناطق دوردست اولویت بدهد و همچنان اصلاحات بیشتر را در سکتور مخابرات عملی سازد.

متقی و شینگ گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد