متقی-و-نماینده-ایران-بر-روی-تسهیلات-تجاری-گفتگو-کردند

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار کرده و گفته زمان آن رسیده که داد و ستد اقتصادی با ایران افزایش یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی شب گذشته(21 اسد) با نشر اعلامیه‌ی گفته مولوی امیر خان متقی وزیر خارجه امارت اسلامی با آقای حسن کاظمی قمی، نماینده خاص رییس جمهور ایران؛ بهادر امینیان، سفیر ایران مقیم کابل و آقای سید حسن مرتضوی، معاون سفیر دیدار کرده و روی موضوعات تجارت و ترانزیت صحبت کردند.

متقی در این دیدار گفته:« که وقت آن‌ رسیده که دادوستد اقتصادی با ایران افزایش یابد و خواهان ایجاد تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت شده است».

سرپرست وزارت خارجه خواهان رفع محدودیت‌های وضع‌شده بالای حساب‌های بانکی تجار افغان درایران شده و در این زمینه، مشکلات تاجران افغان را با هیات ایرانی درمیان گذاشتند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است:« آقای متقی در مورد محبوسین افغان‌ در زندان‌های ایران، وضاحت سرنوشت آنان و سپردن آنان به حکومت افغانستان نیز صحبت کرده است».

این وزارت گفته است:« آقای متقی در رابطه به حوادث رخ‌داده در کرمان و وقایع پس از آن از هیات ایرانی خواسته که نباید به هیچ‌کسی اجازه داده شود تا با چنین اعمال به روابط دو کشور آسیب رساند».

نماینده ویژه ایران در این دیدار گفته که حکومت افغانستان در این اواخر نشان داد که امنیت را در سراسر کشور تامین نموده و بالای تمامی جغرافیای کشور تسلط دارد.

آقای قمی در رابطه به خواست‌های آقای متقی گفته که لازم می‌داند تا به منظور رشد تجارت و ترانزیت میان افغانستان و ایران تسهیلات ایجاد کند.

او در رابطه به حساب‌های بانکی تاجران افغانستانی گفته که ما موضوع را با بانک‌ مرکزی ایران درمیان گذاشته‌ایم و مشکلات یادشده به‌زودی حل خواهند شد.

وزارت خارجه نوشته است:« در پایان نشست توافق شد که هیات افغان متشکل از ادارات مختلف حکومت به‌منظور حل شماری از مسایل به ایران سفر کند و خواست‌‌های خویش را از نزدیک با مقامات میزبان مطرح کند».

متقی و نماینده ایران بر روی تسهیلات تجاری گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد