مجاهد-به-صرافان-شرایط-بانک-مرکزی-قابل-تغییر-نیست

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اعتصاب سراسری صرافان کشور می‌گوید که شرایط وضع شده بانک مرکزی قابل تغییر نیست و صرافان باید با همان معیارها کار کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت روز یک‌شنبه (25 ثور) در رابطه به اعتصاب سراسری صرافان در جمع خبرنگاران گفته است که شرایط وضع شده از سوی بانک مرکزی در مشوره با اقتصاد دانان و کارشناسان برای کنترل نرخ دالر و حفظ ثبات پول افغانی است.

مجاهد گفته است: بانک مرکزی مجبور بود، شرایطی وضع کند تا ثبات ارزش افغانی نگهداشته شود و مردم شاهد بودند که یکبار پول افغانی ارزش خود را از دست داد.

او به صرافان گفت: «شرایط وضع شده بانک مرکزی قابل تغییر نیست بنا صرافانی که می توانند کار کنند، در غیر آن نباید به ارزش پول افغانی صدمه وارد شود».

این در حالی است که گفته می‌شود برخی صرافان چاشت امروز در همکاری با ماموران طالبان با فشار دروازه سرای شهزاده را باز کرده اند.

گفتنی است که اتحادیه سراسری صرافان از روز شنبه به این سو در واکنش به وضع شرایط جدید بانک مرکزی برای اخذ جواز صرافی‌ و شرکت‌های خدمات پولی، اعتصاب کاری کرده اند.

بر بنیاد مکتوب این بانک، در شهرهای بزرگ از جمله کابل، هرات، قندهار و بلخ، فرد متقاضی جواز صرافی یا خدمات پولی دست کم 50 میلیون افغانی و در ولایت‌های دیگر تا 10 میلیون افغانی باید منابع داشته باشد.

براساس شرایط جدید، فراهم‌کنندگان خدمات پولی و صرافی باید پنج میلیون افغانی تضمین در بانک مرکزی داشته باشد و این مقدار هنگام فسخ جواز قابل بازپرداخت است.

بانک مرکزی فیس طی مراحل و تمدید جواز شرکت‌های خدمات پولی و صرافی را 200 هزار افغانی تعیین کرده است. به گفته‌ای این بانک، جواز این شرکت‌ها هر سه سال یک بار تمدید می‌شود.

مجاهد به صرافان: شرایط بانک مرکزی قابل تغییر نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد