مدیریت-آب-ها-در-اولویت-کاری-حکومت-قرار-دارد

رییس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان مردم ولایات بدخشان و تخار گفت که سواحل دریای آمو با استفاده از گبیون تحکیم می شود و مدیریت آب ها در اولویت کاری ما قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام روز گذشته با شماری از نمایندگان مردم ولایات بدخشان و تخار در لویه جرگه مشورتی صلح در ارگ دیدار کرد.

نمایندگان این دو ولایت، مشکلات و پیشنهادات شان را در عرصه های مختلف از جمله نبود امنیت، افزایش در تشکیلات پولیس در بدخشان و تخار، بازپس گیری مناطق تحت نفوذ طالبان، وصل ساختن ولسوالی های مرزی بدخشان به مرکز، استخراج غیرقانونی معادن، تحکیم سواحل دریای آمو، اعمار بندها و مهار آب و ایجاد انستیتوت کثیرالرشتوی برای معلمین بدخشان، اعمار میدان هوایی تخار و تجهیز شفاخانه های آن ولایت شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی ضمن تبریکی بخاطر برگزاری موفقانه لویه جرگه مشورتی صلح به آنان، گفت که به زودی از بند شیوۀ ولایت بدخشان برای تولید برق استفاده خواهد شد.

وی گفت که سواحل دریای آمو با استفاده از گبیون تحکیم خواهد شد و مدیریت آب ها در اولویت ماست. غنی از مردم ولایات متذکره خواست که به مالداری توجه کنند و ممانعت های که فراراه مالداری وجود دارد، رفع خواهد شد.

آقای غنی افزود که صدها زن این دو ولایت تحصیلات عالی دارند، اما بی کار هستند؛ بنابراین وزارت معارف باید در سیستم خویش به آنان جای پیدا کند و یک انستیتوت در بدخشان ایجاد می گردد.

رئیس جمهور گفت که سکتور امنیتی روی تامین امنیت معادن در این دو ولایت صحبت خواهد کرد و به رئیس ادارۀ امور هدایت داد تا پیشنهادات نمایندگان این دو ولایت را ترتیب نموده، به ریاست جمهوری ارائه کند.

مدیریت آب ها در اولویت کاری حکومت قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد