مسئله-قاچاق-چوب-چهار-تراش-ولایت-کنر-سر-میز-کابینه

ریاست جمهوری طی فرمانی گفته که چوب های چهار تراش قطع شده در ولایت کنر، در مکان امن نگهداری میشود و در مورد صدور آن کابینه تصمیمگیری میکند.

به گزارش افغان خبر: جلسۀ کابینه به ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور در ارگ دایر گردید.

عبدالستار مراد وزیر اقتصاد پیرامون فیصله کمیته اقتصادی شورای وزیران در مورد چوب‌های قطع‌شده چارتراش ولایت کنر به جلسه معلومات ارایه کرد.

وی افزود، که براساس این فیصله، بعد از تفکیک چوب‌های پخته از خام، به صدور چوب پروسس‌شده بدون وضع محصول گمرکی اجازه داده می‌شود.

همچنان  آقای مرداد در جلسه بیان داشت که اداره ارگان‌های محلی به همکاری والی ولایت کنر موظف می‌باشند تا چوب‌های قطع‌شده را به مناطق امن جمع‌آوری، مقدار چوب ذخیره‌شده را تثبیت، محصول صادرات چوب کنر را از ولایت به کابینه پیشنهاد نماید.

بتاسی از حکم مقام عالی ریاست‌جمهوری، هیئتی به ولایت کنر سفر نمود، چگونگی موضوع قطع درختان و لیلام چوب‌های چارتراش ولایت کنر را مورد بررسی قرار داده، گزارش خویش را توأم با پیشنهاداتی اصلاحی به رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ارایه کرد

ریاست جمهوری بر اساس آن گزارش هدایت داد تا فیصلۀ سکرتریت اقتصادی شورای وزیران در مورد چوب‌های چارتراش ولایت کنر به جلسه کابینه ارایه گردد.

کابینه، قطع جنگلات و قاچاق چوب‌های چارتراش به خارج کشور را ممنوع قرار داده، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری را موظف نمود تا به همکاری وزارت‌های اقتصاد، تجارت و صنایع، ادارة ارگان‌های محلی و ادارة حفاظت محیط زیست راه‌کارهای مناسب را جهت جلوگیری از قطع جنگلات، قاچاق چوب‌های چارتراش، چگونگی استفاده آن برای صنایع چوبی کشور و احیأ مجدد جنگلات با استفاده از تجارب سایر کشورها ترتیب نماید.

 همچنان به وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی وظیفه سپرد تا پلان منظم را جهت جلوگیری از قاچاق چوب به خارج کشور ترتیب و به اجرا گذارد.

 

مسئله قاچاق چوب چهار تراش ولایت کنر سر میز کابینه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد