مسوولان-از-برگزاری-نمایشگاه-بین‌المللی-در-کابل-خبر-داد

مسوولان مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان در آستانه‌ای هفته‌ای صنعت از نمایشگاه ملی و بین‌المللی در کشور خبر داده و می‌گویند که در این نمایشگاه قرار است بیش از ۷۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و بین‌المللی شرکت خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد صابر لطیفی، رییس مرکز نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان امروز ( پنج‌شنبه، 13 ثور) در یک نشست خبری گفت که در آستانه‌ای فرارسیدن هفته‌ای صنعت این مرکز قرار است تا نمایشگاه ملی و بین‌المللی را در کشور به تاریخ 23 ثور در مدت یک هفته برگزار نماید.
آقای لیطفی افزود که در این نمایشگاه قرار است 700 سرمایه‌گذار ملی و در حدود 100 سرمایه‌گذار بین‌المللی اشتراک خواهد و از شهروندان کشور خواست تا از نمایشگاه دیدن و از تولیدات داخلی خریداری نماید تا اقتصاد کشور توسعه یابد.
او بیان داشت که هدف از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از تولیدات داخلی می‌باشد و این نمایشگاه بین‌المللی از سوی وزارت صنعت و تجارت، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، اتاق صنایع و معادن و شماری شرکت‌های خصوصی برگزار خواهد شد.
سخی احمد پیمان، معاون نخست اتاق صنایع و معادن در این برنامه گفت که هر کشور با حمایت تاجران، سرمایه‌گذاران، صنعت‌کاران و اتحاد مردم به خودکفایی می‌رسد و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در کابل یک گام موثر در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور می‌باشد.
آقای پیمان افزود که در این نمایشگاه بین‌المللی قرار است از اتاق صنایع معادن 15 شرکت داخلی اشتراک نماید تا معادن و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور را به نمایش بگزارد.
فریبا نوری، هیات مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان در این برنامه گفت که برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند برای تمام تاجران به خصوص برای زنان تجارت پیشه یک گام موثر در زمینه‌ای عرضه و معرفی محصولات تولیدی شان باشد.
خانم نوری افزود که قرار است در این نمایشگاه بیش از 50 سرمایه‌گذار از زنان شرکت خواهد کرد و از حکومت سرپرست خواست و از جامعه جهانی خواست که زنان افغانستان را مثل گذشته حمایت همه‌جانبه نماید و در زمینه شغل‌زایی با زنان همکار باشند.
با این حال، شماری شهروندان کابل از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در آینده سودمند می‌دانند و می‌گویند که برگزاری این نمایشگاه‌ها برای بلند بردن آگاهی از تولیدات داخلی سودمند است و از دولت خواست که نمایشگاه‌های بیشتری را در مناطق مختلف شهر کابل و ولایت‌های کشور، برگزار کند.

مسوولان از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در کابل خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد