مشاور-رئیس-جمهورغنی-سال-آینده-اقتصاد-هرات-بهبود-میابد

سیروس علاف، مشاور بازرگانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در گفتگوی اختصاصی به آژانس افغان خبر می‌گوید: "در سال (۱۳۹۶) بیش از (۵۰۰۰) هزار نفر در ولایات غربی کشور در پروژه بند سمنت شامل کار و اشتغال خواهند شد".

به گزارش افغان خبر: او افزود افرادی که شامل کار می‌شوند، تنها در ولایت هرات نه، بلکه در ولایات همچون فراه، بادغیس، غور و نیمروز می‌باشند.

به گفته او قرار است یک شرکت بزرگ خصوصی برای افتتاح این پروژه سرمایه گذاری کند که این وضع برای شهروندان حوزه غرب و جنوب کشور مفید است.

مشاور رئیس جمهور غنی می‌افزاید این روند می‌تواند از بُعد «اقتصادی – امنیتی» برای خانواده‌ها تاثیرات مطلوبی را به همراه داشته باشد.

این مقام علاوه می‌کند با افتتاح این پروژه بزرگ عمرانی می‌توان گفت آمار بی‌کاری در آینده کمتر خواهد شد.

وی بیان می‌دارد کارهای زیر بنایی رئیس جمهور و تیم همراه شان در آینده‌ی نه چندان دور برای مردم افغانستان مشخص می‌شود.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی مقام ولایت هرات به افغان خبر می‌گوید: هماهنگی‌ها در پیوند به افتتاح کار پروژه بند سمنت با مرکز کشور روی دست می‌باشد، تا نتیجه مطلوبی نمایان شود.

این مقام می‌افزاید اداره محلی نیز در تلاش آن است، تا از این پروژه به خوبی یاد کند و شرایط کار را برای قشر بی‌کار فراهم سازد.

همچنین عارف رضایی، کار شناس مسایل اقتصادی در ولایت هرات گفت تا زمانی‌که پروژه بند سمنت کارش افتتاح نشود، این حرف‌ها به گونه نمادین است.

او می‌گوید "چندی پیش نیز در این مورد صحبت‌های زیادی مطرح گردید، اما نتیجه مطلوبی را به همراه نداشت".

قابل ذکر است وضع موجود بیانگر بی‌کاری و نبود اشتغال میان جوانان حوزه غرب به ویژه ولایت هرات را نشان می‌دهد که باید به زود ترین فرصت این موضوع به پایان برسد

مشاور رئیس جمهورغنی: سال آینده اقتصاد هرات بهبود میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد