مشاوران-ارگ-و-سپیدار-در-چهره-کمیشنران-کمیسیون-های-انتخاباتی-ظهور-میکنند

مسئولان بنیاد شفاف انتخابات افغانستان می‌گویند؛ حکومت با دخالت در کار کمیته گزینش در تلاش است تا مشاورین ارگ و سپیدار به عنوان کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی برگزیده شوند.

به گزارش افغان خبر؛ محمد نعیم ایوبی رئیس بنیاد شفاف انتخابات افغانستان امروز (شنبه 22 عقرب) در یک برنامه خبری گفت؛ تا زمانی حکومت اعتماد مردم را کسب نکند و فضای اعتماد بین مردم و حکومت ایجاد نشود وضعیت کشور بهبود پیدا نخواهد کرد، بلکه بدتر نیز خواهد شد.

ایوبی گفت؛ یکی از تعهدات اصلی حکومت وحدت ملی اصلاح کمیسیون‌های انتخاباتی بود که تا هنوز هیچ کاری از سوی سران حکومت صورت نگرفته است.

به گفته‌ی رئیس بنیاد شفاف انتخابات افغانستان؛ حکومت در کار کمیته گزینش، کمیشنران کمیسیون‌های انتخابات دخالت میکند و این عمل حکومت نشان می‌دهد که انتخابات آینده کشور نیز با مشکل تقلب همراه خواهد بود.

آقای ایوبی افزود؛ سران حکومت وحدت ملی مشاروان خود را به عنوان کمیشنرهای نهادهای انتخاباتی معرفی کرده اند که با راه یابی این افراد  به عنوان اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتخابات، زمینه تقلب و سوء استفاده فراهم خواهد شد.

او گفت؛ اگر حکومت نمی‌خواهد در امور نهادهای انتخاباتی دخالت کند، چرا مقر کمیته گزینش را در اداره امور در نظر گرفته است، جای که هر فرد برای معلومات و دیگر کارها رفته نمیتوانند.

ایوبی افزود؛ اداره امور به صورت مستقیم در کار کمیته گزینش دخالت میکند و افراد که از سوی این کمیته به ریاست جمهوری فرستاده شده اند مورد قبول جامعه مدنی و مردم افغانستان نیست چرا که انان از سوی حکومت انتخاب شده است.

رئیس بنیاد شفاف انتخابات افغانستان گفت؛ 4 تن از 21 تن که اسم های شان به ریاست جمهوری بعنوان کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی معرفی شده اند، در انتخابات سال 2014 میلادی سابقه تقلب دارند و با راه یابی این افراد چگونه یک انتخابات شفاف در کشور برگذار خواهد شد.

کمیسیون انتخابات متهم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 شناخته میشود که سران حکومت وحدت ملی در روزهای آغازین کار خود تعهد سپردند که این کمیسیون ها را اصلاح میکنند اما این تعهد سران حکومت تا هنوز جنبه عملی به خود نگرفته است.

 

مشاوران ارگ و سپیدار در چهره کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی ظهور میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد