مشکلات-تجارت-هوایی-افغانستان-حل-می-شود

جلسۀ کمیتۀ اجرایی انکشاف سکتور خصوصی تصمیم گرفته است که به گروه های کاری مربوطه هدایت بدهد تا مشکلات سد راه تجارت هوایی افغانستان را حل نمایند.

به گزارش افغان نیوز: نوزدهمین جلسۀ کمیته اجرایی هماهنگی با سکتور خصوصی با حضور داشت رهبری کمیته، نهادهای داخلی و بین‌المللی و رؤسای اعضای گروه‌های کاری روز دوشنبه (۲۷) برگزار شد.

در این جلسه، نخست پریزینتشن مفصل از طرف "اداره همکاری‌های بین‌المللی ایالات متحده امریکا (USAID)" در پیوند به چالش‌هایی که مرکز واحد ارایه خدمات در میدان هوایی کابل به آن مواجه‌اند، به اعضا جلسه پیشکش گردید.

مجلس پس از شنیدن بحث‌های اختصاصی، تصامیم ذیل را اتخاذ کرد:

- به اداره همکاری‌های بین المللی ایالات متحده امریکا (USAID) و واحد هماهنگی کمیته اجرایی وظیفه سپرده شد تا پریزینتشن تهیه شده مرتبط به چالش‌های (one stop shop) را مورد ارزیابی قرار داده، و یک گزارش مختصر از چالش‌های مربوط و راه‌حل‌های پیشنهادی تهیه نموده تا از طریق کمیته اجرایی به شورای وزیران جهت اتخاذ تصامیم ارایه گردد.

- مجلس از وزارت‌های تجارت و صنایع، انرژی و آب و شرکت برشنا خواست تا طرح قانون نماینده‌گی، طرح تعدیلات پیشنهادی برای قانون حکمیت تجارتی و طرح تعدیلات پیشنهادی برای تنقیص مالیات بر تخته‎‎های سولر را جهت طی مراحل بعدی به گروه کاری چهارم هرچه عاجل ارسال نمایند. همچنان مجلس خواستار این شده که نماینده معاونیت دوم ریاست جمهوری و شهرداری‌ها در مورد چگونگی پیشرفت کار قانون شهرداری معلومات ارائه نمایند.

- برعلاوه چالش‌های مرکز واحد ارائه خدمات میدان هوایی کابل مشکلات دیگر چون چک کردن 25 درصد امتعه صادراتی از طرف چهار نهاد امنیتی و همچنان فاصله‌های گدام‌ها از یک دیگر مشکلاتی هستند که در سد راه تجارت هوایی افغانستان قرار دارند. بناً از طرف مجلس به گروه‌های کاری مربوطه هدایت داده شد تا راه حل های رفع این مشکلات را نیز جستجو کنند.

 

مشکلات تجارت هوایی افغانستان حل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد