مصرف-۹۲-درصد-بودجه-در-تطبیق-پروژه-های-انکشافی

اداره ملی تنظیم امور آب می‌گوید که در سال مالی ۱۳۹۹؛ ۹۲ درصد بودجه انکشافی شان را جهت تطبیق پروژه های بند، سربند، کانال، تحکیمات سواحل و تحقیق و مطالعات به مصرف رسانده است.

به گزارش افغان: احمد ویس بصیری، معین تخنیکی اداره ملی امور آب، امروز پنج‌شنبه( 2، دلو ) در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت؛ در سال مالی 1399 بیش از 8.11 میلیارد افغانی برای انکشاف این زیربنا ها درنظر گفته شده بود که 92 فیصد از این بودجه به مصرف رسیده است.

آقای بصیری بیان کرد، به تعداد 12 بند بزرگ و متوسط به شمول کمال خان، شاه و عروس، پاشدان، بخش آباد، مچلغو، دهنه آره، خان آباد، کجکی، توری، پلتونی، شفلوغ و سراب نیز تحت کار ساختمانی قرار دارد.

وی افزود: 44 بند جهت مطالعات امکان سنجی و دیزاین تفصیلی در طی مراحل مختلف قرار دارد، همچنان به تعداد 49 پروژه به ارزش مجموعی 2.17 میلیون دالر تکمیل و به تعداد 132 پروژه به ارزش 7.37 میلیون دالر تحت کار قرار دارد.

او گفت: 37 پروژه دیگر به ارزش 21.6 میلیون دالر نیز تکمیل گردیده است. همچنان 85 پروژه دیگر به ارزش 27.3 میلیون دالر تحت ساختمان قرار داشته که با تکمیل پروژه های فوق به طول 83.2 کیلومتر مسافه تخریب شده تحکیم خواهد شد.

در همین حال، احمد رشاد حکیم، رئیس مالی اداره ملی تنظیم امور آب گفت که در حال حاضر کار 125 سربند، 147 پروژه تحکیمات سواحل و کانال و 141 چکدم در سرتاسر کشور تکمیل گردیده است.

او گفت: مقدار میزان آب مصرفی در تمام کانال ها سنجش گردیده که با این ارزیابی، حدود 0.5 میلیارد متر مکعب آب در سکتور زراعت به منظور آبیاری 53 هزار هکتار زمین مصرف خواهد شد.

وی افزود: اداره ملی تنظیم امور آب در نظر دارد تا برعلاوه پروژه های تحت کار پلان پنج ساله را نیز تطبیق کند. به گفته وی، مطالعات امکان سنجی، دیزاین و ساختمان 20 بند در سراسر کشور به ارزش ( 245.702) میلیون دالر تطبیق خواهد شد که با تکمیل شدن آنها یک صدو یازده هزارو 852 هکتار زمین تحت آبیاری قرار خواهد گرفت و همچنان در حدود 434 میلیون مترمکعب آب ذخیره خواهد شد.

گفتنی است که این دومین روز از سلسه برنامه های  حساب دهی دولت به ملت است که وزارت‌خانه‌ها گزارش سالانه خویش را ارایه‌ می‌کنند.

مصرف ۹۲ درصد بودجه در تطبیق پروژه های انکشافی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد