معاش-کارمندان-رسانه-ای-به-زودی-پرداخت-می-شود

نی: شماری از رسانه های افغانستان که معاش کارمندان شان را در وقت معین نپرداخته بودند، وعده سپرده اند که به زود ترین فرصت تمامی امتیازات خبرنگاران را پرداخت می نمایند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب خلوتگر، رییس اجرایوی دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، روز دو شنبه (۱۹ ، سنبله) طی برنامه خبری در کابل گفت؛ نی از دو هفته قبل اعلام کرده بود، لیست رسانه های که معاش کارمندان شان را پرداخت نکرده افشا می کند، اما این هشدار با واکنش زیاد مواجه شده و حتی نامه های متعددی نیز به این نهاد ارسال شده است.

وی افزود؛ برخی از رسانه ها در این مدت معاش کارمندان شان را پرداخت کرده اند و دلیل نپرداختن معاش خبرنگاران را،  قرض داری دولت از رسانه ها عنوان نموده است. بنابراین پول رسانه ها باید از سوی دولت پرداخته شود تا جلو بهانه گیری ها توسط مسوولان رسانه ها گرفته شود.

آقای خلوتگر گفت؛ رسانه ها تعهد کرده که معاش کارمندان شان را پرداخت می کنند و اگر پرداخت نکردند، خبرنگاران می توانند به دفتر نی مراجعه کنند تا رسیدگی صورت گیرد.

مجیب خلوتگر تاکید داشت؛ سال گذشته ۳۰ درصد رسانه ها معاش کارمندان شان را در مدت چند ماه پرداخت نکرده بودند و در حال حاضر ۹ رسانه معاش کارمندان شان را پرداخت نکرده اما تعهد سپرده اند که به زود ترین فرصت بپردازند.

این درحالی است که چندی پیش نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان به مسوولان رسانه ها هشدار داد که در صورت نپرداختن معاش کارمندان شان در وقت تعیین شده، نام تمامی شان را در حضور همه افشا خواهد کرد.

معاش کارمندان رسانه ای به زودی پرداخت می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد