معترضان-معارف-سیاسی-نمی‌خواهیم

شماری از شهروندان هرات با شعار" معارف سیاسی نمی خواهیم" دست به اعتراض زده و می گویند که رییس اداره‌ معارف این ولایت فردی متعصب، قوم‌گرا و متهم به فساد اداری است، باید برکنار شود.

به گزارش افغان نیوز: برخی از شهروندان هرات، صبح امروز یکشنبه (۱۲ حمل) با تجمع در مقابل اداره‌ معارف، دست به اعتراض زده و خواهان برکناری رییس معارف این ولایت شدند.

معترضان با سردادن شعارهای "تعصب بس است" و "معارف سیاسی نمی‌خواهیم"  می‌گویند که رئیس اداره‌ معارف این ولایت فردی متعصب، قوم‌گرا، متهم به فساد اداری و انجام امور سیاسی و حزبی زیر عنوان معارف است. آنها می گویند؛ در مقابل مسؤولانی که برای فرزندان ما مکتب نسازند و آینده‌ آنان را با چالش مواجه کنند، ایستادگی می‌کنیم.

این معترضان تاکید داشتند که معارف رکن اساسی جامعه را تشکیل می‌دهد و هر کسی که دست اش به فساد و اختلاس آغشته باشد، به هیچ عنوان نباید به عنوان رئیس معارف کار کند.

معترضین با صدور قطع‌نامه‌ای از دولت خواستند تا اداره‌ محلی هرات مکلف شود خدمات را به تمام مکاتب شهر و ولسوالی‌ها به طور متوازن ارائه کند.

آنها تأکید کردند کسانی‌ که کتاب‌های معارف را در بازار به فروش می‌رسانند شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند؛ کسانی که مانع بازگشایی مکاتب در ولسوالی‌ها می‌شوند، شناسایی و مکاتب باز شوند؛ تمام معلمینی که به طور غیرقانونی و خدمتی به دیگر مکاتب معرفی شده‌اند، مجددا به وظیفه‌ اصلی شان توظیف شوند.

معترضان: معارف سیاسی نمی‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد