عبدالله-از-خدمات-نور-ابراز-خرسندی-کرد

رییس اجراییه کشور از پایان تنش ابراز امیداواری کرد و گفت که استاد عطا محمد نور در مدت مسؤولیت‌اش در ولایت بلخ، خدمات زیادی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان روز (دوشنبه، 6 حمل) تحت ریاست دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور برگزار شد.

رییس اجراییه در بخشی از صحبت‌هایش از «پایان تنش» در بلخ ابراز خرسندی کرد و گفت که استاد عطا محمد نور در مدت مسؤولیت‌اش در ولایت بلخ، خدمات زیادی کرده است. دوکتور عبدالله عبدالله، برای محمد اسحق رهگذر والی جدید بلخ نیز آرزوی موفقیت کرد.

وی برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاشکند را مهم خواند و گفت که امیدوارم این کنفرانس در ادامۀ پروسۀ کابل، به تحقق آرمان‌های مردم و در نهایت به صلح و ثبات در کشور کمک کند.

رییس اجراییه با اشاره به حوادث امنیتی در روزهای پسین گفت: در خصوص قباحت حملات انتحاری در دین و آیین اسلام و همچنان قوانین بین‌المللی شک و شبهه‌یی نیست؛ اما متأسفانه در منطقۀ ما پدیدۀ انتحار افزایش یافته است.

دوکتور عبدالله عبدالله، باردیگر سال تعلیمی را به دانش‌آموزان و آموزگاران تبریک گفت و افزود که به دلیل اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، سال 1397 به نام «سال معارف» نام‌گذاری شد.

رییس اجراییه خاطر نشان ساخت که باید همه در پیشرفت و توسعۀ معارف احساس مسؤولیت کنیم؛ زیرا پیشرفت و رشد کشور به معارف بستگی دارد.

وی افزود که در سال پیش رو مکاتب تازه‌یی احداث خواهد شد و در بالابردن ظرفیت آموزگاران و رشد مکاتب خصوصی نیز توجه خواهد گردید.

عبدالله همچنان صعود تیم ملی کرکت را به جام جهانی تبریک گفت و افزود که تیم کرکت ما برای نخستین‌بار به جام جهانی راه یافت. تبارز تیم ملی کرکت در سطح جهانی، جای افتخار دارد.

عبدالله از خدمات نور ابراز خرسندی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد