معین-وزارت-زراعت-خواستار-حمایت-از-کشاورزان-کشور-شد

صدراعظم عثمانی، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با هیات دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، خواستار حمایت از کشاورزان برای کشت مجاز و بدیل مواد مخدر شد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز (چهارشنبه، 22 قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالدری این وزارت در دفتر کارش با هیات دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل دیدار کرده است.
در خبرنامه‌ آمده است که آقای عثمانی در این دیدار از اجرایی پروژه‌های که در زندگی مردم افغانستان تغییرات مثبت ایجاد نماید، حمایت کرده و گفته است که با آمدن ا.ا کشت کوکنار متوقف و شهروندان کشور به کشت مشروع روی آورده‌اند.
معین زراعت و مالداری وزارت زراعت تاکید کرده که اکنون نیاز است تا نهادهای بین‌المللی برای کشاورزان افغانستان کمک نمایند که آنان بیشتر برای کشت مجاز و مشروع تشویق شوند.
او در این دیدار در مورد برنامه‌های طولانی مدت این اداره برای کمک‌های بیشتر به کشاورزان کشور نیز معلومات ارائه کرده است.
در خبرنامه وزارت زراعت آمده است که  فاطمه اوشود، مسوول پروگرام تحقیق مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل گفته است که از پروژه‌های تطبیق شده و در حال تطبیق سازمان ملل در بخش زراعت نظارت و بررسی می‌نمایند.
این در حالی است که به تازگی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل با نشر گزارشی گفته است که کشت مواد مخدر در افغانستان تا 95 درصد کاهش یافته اما؛ میانمار یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده تریکا در سال 2023 بوده است.

معین وزارت زراعت خواستار حمایت از کشاورزان کشور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد