مقام-های-دولتی-باید-بدهی-شان-را-به-شرکت-برشنا-پرداخت-کنند

شماری از سناتوران عدم پرداخت پول صرفیه برق از سوی مقام های دولتی را خجالت آور دانسته و خواستند که هرچه زودتر بدهی شانرا بپردازند.

به گزارش افغان خبر: روز گذشته شرکت برشنا لیستی از بدهکاران این شرکت را در اختیار رسانه ها قرار داد، که در آن نام های جنرال دوستم معاون ریاست جمهوری، استاد سیاف، محمد کریم خلیلی، عبدالرحیم ایوبی نماینده مردم قندهار در مجلس نمایندگان و شماری دیگر از مقام های دولتی شامل بود.

شماری از اعضای مجلس سنا این روند را غیر قابل قبول دانسته و گفتند که هرچه زودتر مقروضین پول صرفیه برق شان را پرداخت نمایند.

فضل هادی مسلمیار، رئیس این مجلس بیان داشت که باید مقروضین پول صرفیه برق شان را پرداخت نمایند.

او افزود:"پولی که آنها از بابت مصرف برق شان نپرداختند متعلق به همه مردم افغانستان است و بیت المال به حساب میرود، پرداخت این پول به نفع مردم و خود افراد مقروض است".

جمعه الدین گیانوال یکی از سناتوران در این مورد گفت کسانی در جمع مقروضین شرکت برشنا وجود دارند که از بزرگان جهادی هستند و آنها فتوا میدادند که خوردن بیت المال حرام است و حالا خودشان بیت المال را میخورند.

آقای گیانوال خاطرنشان کرد، برای کسانی که خود را بزرگان این ملت و رهبران جهادی قلمداد می کنند، جای شرم است که پول صرفیه برق شان را نمی پردازند.

شماری دیگر از اعضای این مجلس نپرداختن پول صرفیه برق را از سوی مقام های دولتی خلاف قانون دانسته و آن را شرم آورد خواندند.

این درحالی است که شماری از شهروندان عادلی شهر کابل با نپرداختن حدود سه هزار افغانی برق شان قطع میشود، شاید افراد عادی به دلیل مشکلات اقتصادی صرفیه برق شان را پرداخت نتوانند، اما زورمندان و مقام های دولتی به علت بی توجهی به دولت از پرداخت صرفیه برق شان خود داری میکنند

مقام های دولتی باید بدهی شان را به شرکت برشنا پرداخت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد