وزیران؛-امور-خارجه،-فواید-عامه-و-کار-سلب-صلاحیت-شدند

صلاح الدین ربانی وزیرامور خارجه، محمود بلیغ وزیر فواید عامه و نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از سوی مجلس نمایندگان استیضاح و سلب صلاحیت شدند.

به گزارش افغان خبر: مجلس نمایندگان امروز شنبه (22عقرب) به دلیل عدم مصرف بودجه انکشافی سال مالی 1394، تخطی از قانون و باقیداری از بودجه پیشکی وزیران فواید عامه، امور خارجه و کار،امور اجتماعی، شهدا و معلولین را استیضاح کرد.

مجلس نمایندگان روی این سه مورد سوالات شان را از این سه وزیر پرسیده و جوابات آنها را نیز شنیدند، اما در اخیر مورد قناعت اعضای مجلس قرار نگرفتند.

هر وزیر برای ابقا نیاز 118 رای تایید داشتند که هیچ کدام این معیار را کسب کرده نتوانستند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور با گرفتن 140رای رد، 58 رای تایید، شش رای سفید و 3رای باطل نتواست قناعت مجلس نمایندگان را حاصل کند و سلب صلاحیت شد.

نسرین اوریا خیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین با گرفتن 144رای رد، 56رای تایید، سه رای سفید و دو رای باطل نیز در مقامش ابقا نشد و باید شخص دیگری در این مقام گماشته شود.

انجینیر محمود بلیغ وزیر فواید عامه نیز با 164رای رد، 33رای تایید، چهار رای باطل و شش رای سفید از مقام وزارت خلع شد.

در جلسه امروز، عبدالروف ابراهمی رئیس مجلس نمایندگان از رئیس جمهور خواست تا اشخاص دیگری را برای دریافت رای اعتماد در مقام های وزارت خارجه، فواید عامه و کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین به مجلس نمایندگان معرفی نماید.

قابل یاد آوری است که سه وزیر از سه قوم بزرگ افغانستان است، صلاح الدین ربانی از قوم تاجیک، نسرین اوریاخیل از قوم پشتون و محمود بلیغ از قوم هزاره هستند.

وزیران؛ امور خارجه، فواید عامه و کار سلب صلاحیت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد