مقام‌های-ا-ا-با-وجود-تحریم‌ها-پروژه‌های-بزرگ-را-تطبیق-کردیم

مقام‌های ا.ا در افتتاح پروژه تمدید لین برق ۵۰۰ کیلووات دشت خواجه الوان می‌گویند که با تکمیل شدن این پروژه سالانه ۴۲ میلیون دالر مفاد و بیش‌از ۶ میلیون خانواده از برق مسفید خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی در مراسم افتتاح کار باقی مانده پروژه‌های لین برق ۵۰۰ کیلوولت شبرغان-دشت الوان و سب‌ستیشن ۵۰۰ کیلوولت دشت الوان در ولایت بغلان گفت که با تکمیل شدن این پروژه‌ها در کشور صنعت و فعالیت‌های فابریکه‌های بزرگ از سر گرفته خواهد شد.

آقای منصور افزود که در حال حاضر افغانستان به برق و ساخت و ساز سرک‌ها نیاز جدی دارد و مسوولان حکومت سرپرست در تلاش است تا این مشکلات را حل نماید.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای ا.ا در این مراسم گفت که با تکمیل شدن این پروژه‌ها صدها میگاوات برق به کشور وارد و مشکلات مردم و تاجران حل خواهد شد.

آقای برادر افزود که سرمایه‌گذاری روی برق و صنعت در اولویت کاری ا.ا است و به همین منظور تلاش‌ها برای تولید برق در داخل کشور جریان دارد تا افغانستان به خودکفای برسد.

‏عبدالقهار عابد، رییس برنامه‌های شرکت برشنا در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت که با تکمیل‌شدن این پروژه‌ها، شرکت برق‌رسانی (برشنا) می‌تواند هزار میگاوات برق را از کشور ترکمنستان به قیمت ارزان وارد کند.

آقای عابد افزود که با تکمیل‌شدن این پروژه‌ها، برق ۶ میلیون خانواده تامین و مشکلات برق در ۱۲ ولایت از جمله کابل به‌گونه کامل حل خواهد شد.

او بیان داشت که این پروژه‌ها سالانه ۴۲ میلیون دالر وارد خزانه دولت می‌شود و زراعت کشور بیشرف خواهد کرد.

رییس برنامه‌های شرکت برشنا تاکید کرد که کار باقی مانده این پروژه‌ها در دوسال آینده تکمیل خواهد شد و این وزارت در سکتور انرژی و آب برای شهروندان کشور متعهد و در تلاش است تا در آینده پروژه‌های بیشتری را در سکتور انرژی و آب تطبیق نماید.

‏فاروق اعظم، مشاور وزارت آب و انرژی در در افتتاحیه این پروژه‌ها گفت که ا.ا با وجود تحریم‌های کشورهای بیرونی، توانسته است تا پروژه‌های بزرگ زیربنایی را در کشور تطبیق کند.

شیربازکمین‌زاده، رییس هیات مدیره شرکت افغان انویست در این مراسم گفت که با افتتاحیه این پروژه ها و تکمیل کار آن مشکلات زیادی شهروندان کشور حل خواهد شد.

کمین‌زاده افزود که با افتتاح این پروژه ها زمینه کار برای شهروندان کشور فراهم خواهد شد و از مقام‌های ا.ا خواست که از تجاران و سرمایه‌گذران کشور در این راستا حمایت نمایند.

در همین حال، میرویس احمدزی، یکی از باشندگان ولایت بغلان از آغاز کار این پروژه‌ها استقبال کرده و از حکومت سرپرست می‌خواهد تا در بخش ساخت و ساز بندهای برق تلاش بیشتر نمایند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مقام‌های ا.ا با وجود تحریم‌ها پروژه‌های بزرگ را تطبیق کردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد