مقام‌های-محلی-طالبان-در-توزیع-کمک‌‎های-بشری-مداخله-می‌کنند

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا) با نشر نتیجه یک نظر سنجی می‌گوید که مردم از مداخله مقام‌های محلی و بزرگان مناطق در توزیع کمک‌ها ناراضی هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل(اوچا) روز سه‌شنبه( ۳ جوزا) نتایج ابتدایی این نظرسنجی را ارایه کرده که مردم در آن گفته‌اند، مداخلات و سوگیری مقام‌های محلی و بزرگان مناطق سبب شده تا افراد نیازمند کمک دریافت نکنند.

اوچا در این نظر سنجی گفته است: «بازخورد در مورد سوگیری احتمالی رهبران جامعه در مورد فرایند انتخاب افراد برای کمک همچنان یکی از موضوعات اصلی است».

طبق نظرسنجی اوچا، برخی از مردم نگران این هستند که مشارکت مقام‌ها و‌ بزرگان در فرایند انتخاب افراد نیازمند، سبب توزیع ناعادلانه کمک‌ها شود.

مردم به این‌ سازمان‌ پیشنهاد کرده‌اند که مقام‌های محلی و بزرگانی که در شناسایی افراد نیازمند سوگیری می‌کنند، در این روند مشارکت داده نشوند.

این نهاد گفته است که سازمان‌ها باید براساس اطلاعات کمیته‌های انتخاب، شمار شرکت‌کننده‌گان مورد هدف، معیارهای انتخاب و مکانیسم‌های دیگری که در اختیار دارند، از هر گونه توزیع ناعادلانه کمک‌ها و نیز سمت ‌وسوگیری مقام‌ها در روند کمک‌رسانی جلوگیری کنند.

این در حالی است که شهروندان از توزیع کمک‌های نهادهای بین‌المللی توسط امارت اسلامی ناراضی هستند و می‌گویند که این کمک‌ها به افراد مستحق و نیازمند توزیع نمی‌شود.

مقام‌های محلی طالبان در توزیع کمک‌‎های بشری مداخله می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد