منظوری-۸-پروژه-به-ارزش-بیش-از-۸۲۱-میلیون-افغانی

جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمداشرف غنی، ۱۰ مورد تدارکاتی را بررسی نمود و ۸ مورد آن‌را به ارزش بیش از ۸۲۱ میلیون افغانی منظور کرد.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده که در این جلسه ۱۰ قرارداد بررسی شده که از این میان ۸ قرارداد منظور شده است.

این قرارددها شامل پروژۀ تهیه و تدارک مواد مصرفی طبی وزارت صحت عامه به شمول پروژۀ ریفورم وزارت تحصیلات عالی، قرارداد پروژۀ خدمات مشورتی دیزاین سکشن اول و دوم سرک حلقوی قیصار – لامان به‌طول ۸۲ کیلومتر مربوط وزارت فواید عامه و پروژه تهیه اجناس و خدمات ضمنی لازم برای ترمیمات اساسی، متوسط و متفرقه جنراتورهای وزارت دفاع ملی در سه لات است.

خبرنامه افزوده که همچنان قرارداد پروژۀ تهیه و تدارک ۳ قلم چوب سوخت آشپزخانه ضرورت سال مالی ۱۳۹۷ قطعات و جزوتام‌های ساحوی اردوی ملی، قرارداد پروژۀ ۴۳ سایت تمدید کیبل فایبر نوری ساحوی و مرکزی شبکۀ ارتباطات استراتژیک ریاست مخابرۀ وزارت دفاع ملی و افزایش صلاحیت‌ها برای تصدی‌های وزارت شهرسازی و مسکن از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شده است.

در این جلسه تاکید شده که باید نظارت بیشتر از کار تصدی‌ها از سوی نهادهای جامعۀ مدنی و مردم صورت بگیرد.

در همین حال، قرارداد پروژۀ خریداری ۶۵۰ پایه دستگاه اخذ بایومتریک با تجهیزات ملحقه آن مربوط ادارۀ مرکزی ثبت احوال نفوس جهت بررسی بیشتر از نظر تخنیکی، از سوی کمیسیون تدارکات ملی اعاده گردید.

از سوی دیگر قرارداد پروژۀ اعمار ۳.۹۶ کیلومتر سرک اسفالت لات دوازدهم مربوط پروژۀ بهبود مؤثریت ترانسپورت شهری شاروالی کابل، از سوی کمیسیون تدارکات ملی رد شد.

رییس جمهور در این جلسه گفته که به منظور ایجاد شغل و ایجاد فرصت برای شرکت‌های داخلی، این پروژه ها باید با شرکت‌های داخلی به داوطلبی گذاشته شود.

در این جلسه، ناظرین ملی و بین‌المللی از جمله کمیسیون‌های مالی و بودجه و اقتصاد ملی شورای ملی، دیدبان شفافیت افغانستان، نمایندۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) و سیستیکا حمایت قاطع نیز حضور داشتند.

منظوری ۸ پروژه به ارزش بیش از ۸۲۱ میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد