مهاجران-هفت-میلیارد-دالر-را-وارد-بازار-اقتصادی-کشور-نمودند

بر اساس آمار های رسمی؛ یکی از بزرگترین چرخه گردش مالی حواله پول نقد از سوی مهاجران به کشور میباشد که مجموع آن بالغ بر هفت میلیارد دالر است.

به گزارش افغان خبر: سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در جلسه کمیته فرعی اقتصادی شورای وزیران بیان داشت که در زمینه مهاجران و عودت کنندگان باید توجه صورت گیرد.

در این جلسه گزارش وزارت مهاجرین و عودت کنندگان که به مساله مهاجرت و توسعه تمرکز صورت گرفته و از حواله به عنوان مهم‌ترین و موثرترین پدیده در سرازیر شدن سرمایه به کشور یاد گردید.

بر مبنای گزارش وزارت مهاجرین، مجموع این مبلغ بالغ بر هفت میلیارد و یک‌صد میلیون دالر می‌شود.

همچنان در این گزارش از حکومت خواسته شده است تا برای حل مشکلات بازگشت کنندگان به کشور برنامه‌های دقیق و دایمی تدوین و عملی گردد.

پس از بحث‌هایی که پیرامون این موضوع صورت گرفت، فیصله شد تا کمیته‌ای متشکل از وزارت‌های امور مهاجرین و عودت کنندگان، مالیه، تجارت، اقتصاد، اداره احصائیه مرکزی، بانک مرکزی و دیگر ادارات ذیربط، ایجاد و روی این طرح کار نمایند.

در حال حاضر بخش بزرگ از جوانان کشور به اروپا و کشور های همسایه پناهجو شدند و در آن ممالک مصروف کار هستند اما خانواده های آنها در افغانستان زندگی میکنند.

جوانان پناهجو برای کمک مالی به خانواده هایشان، بخش از درامد شان را به صورت حواله به کشور میفرستند که در مدت چندین سال آنها توانسته اند بخش از چرخه مالی کشور را تامین نمایند.

مهاجران هفت میلیارد دالر را وارد بازار اقتصادی کشور نمودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد