مواد-مخدر-پدیده-خطرناک-تر-از-تروریزم-است

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و شماری از فعالان حقوق زن ، مواد مخدر را از نوع دوم تروریزم یاد کرده و بیان میدارند که این پدیده هر روز از جوانان، اطفال و خانواده ها قربانی میگیرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و شماری از فعالان زن مواد مخدر را بدتر از تروریزم خوانده و بیان میدارند که مواد مخدر دامن گیر پیشرفت، هماهنگی، اجماع ملی و امنیت در افغانستان شده است.

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر با حضور داشت معاونیت دوم ریاست جمهوری، کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر و مشاوریت ریاست اجرایه افغانستان امروز چهارشنبه ( 21 – سرطان)، به مناسبت هفته بسیج ملی علیه مواد مخدر درکابل طی، " گردهمایی بزرگ زنان علیه مواد مخدر"، در امر مبارزه علیه این پدیده  نقش خانواده ها مخصوصا زنان را امر مهم دانسته است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر میگوید:« تلاش برای ازبین بردن تولید و استفاده از مواد مخدر تنها وظیفه این وزارت نبوده بلکه وظیفه ایمانی و شهروندی هرتبعه ی افغانستان میباشد».

خانم عظیمی افزود، مسئله مبارزه علیه مواد مخدر راهی نیست که طی زمان محدود و کوتاه ازبین برده شود بلکه نیاز به پلان های استراتژیک و طولانی دارد که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر خواهان همکاری ازتمام شهروندان افغانستان مخصوصا خانواده ها در این راستا میباشد.

وی گفت، وزارت مبارزه علیه مواد مخدر مصمم است کمپاین وسیع سرتاسری را برای  نابودی و ازبین بردن این پدیده آغاز نماید تا مردم افغانستان را از این بحران نجات دهد.

وزیر مبارزه با مواد مخدر بیان میدارد؛ مبارزه علیه این پدیده بصورت یکجانبه نتیجه نداده و جامعه جهانی با درنظر داشت تمام قوانین و پالیسی بین المللی باید همکاری دو جانبه داشته باشد.

از سوی هم حبیبه وهاج مشاور معاونیت دوم ریاست جمهوری میگوید: یکی از عوامل عمده مبتلا شدن به مواد مخدر آگاهی کم و سطح پایین دانش مردم افغانستان بوده که احتمال معتاد شدن بیشتر از جوانان و اطفال کشور میشود.

خانم وهاج اضافه کرد، خانواده ها مخصوصا زنان به عنوان یک عنصر مهم میتوانند در اجرای این ظایف نقش عمده داشته باشند.

اما؛ شماری از فعالان حقوق زن و سایر شهروندان افغانستان از بی توجهی دولت در قسمت تولید و استفاده شهروندان کشور از مواد مخدر نگران بوده و شاکی ازموقعیت نا درست معتادین در مسیر عمومی عبور و مرور شهروندان هستند.

همچنان خواهان شناسایی و بازداشت کسانی هستند که درفروش و رساندن مواد مخدر به معتادین نقش دارند.

این درحالی است که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر با اثتنباط این  گفتار؛ سروی که در سال 2015 از طرف ( UNODC) به نشر رسیده است ارقام اطفال مصاب به معتاد را در افغانستان 1،2 میلیون  خوانده و  خانم های معتاد را 850000 هزار نفر اعلان نموده است که خود چالش عمده و بزرگ در کشور میباشد.

مواد مخدر پدیده خطرناک تر از تروریزم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد