موافقت‌نامه-توزیع-کوپون-به-ورثۀ-شهدا-امضا-شد

الهام‌‌عمر هوتکی و شیران جیلانی، موافقت‌نامه توزیع کوپون به ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی را در حضورداشت رییس جمهور غنی امضا نمودند.

به گزارش افغان نیوز: الهام‌عمر هوتکی، رئیس عمومی تدارکات ملی در مراسم امضای این موافقتنامه گفت که پروگرام توزیع کوپون از کمک‌های خارجی نه، بلکه از پول‌های صرفه‌جویی‌شده تدارکات ملی که رئیس‌جمهور آن را مدیریت کرد، تمویل می‌گردد.

هوتکی گفت که بعد از پروسه‌ی بایومتریک، ورثۀ شهدا از مغازه‌های تعیین‌شده مواد غذایی شامل کوپون را به‌دست آورده می‌توانند. وی افزود که در اثر کار مسلسل رئیس‌جمهور، کمیسیون تدارکات ملی و سایر نهادهای حکومتی، افغانستان بعد از ۱۸ سال، از قطار پنج کشور مفسد بیرون شد و تنها در سال گذشته ۱۸،۵ میلیارد افغانی در قراردادها صرفه‌جویی شده‌است.

در همین حال، رئیس‌جمهور غنی ضمن سپردن کتابچه کوپون به چهارتن به نمایندگی از ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: مراسم امروزی به‌این خاطر برایم ما ارزشمند است که امروز به یک تعهد دیگر در خصوص رسیدگی به ورثه‌ی شهدا عمل می‌نماییم و به شما اطمینان می‌دهم، قهرمانانی که در راه دفاع از کشور قربانی داده اند، فراموش نمی‌شوند.

رئیس‌جمهور گفت که پروگرام توزیع کوپون برای خانواده های شهدا و معلولین برای ۹ ماه بود، اما سرپرست وزارت مالیه مژده داد که برای یک سال تمدید گردیده است.

وی افزود که توزیع کوپون از کابل آغاز می‌گردد و به‌مرور زمان، به پروگرام ملی افغانستان‌شمول مبدل می شود. بنابراین تمام مغازه‌ها با میکانیزم شفاف، در زمان تعیین‌شده مواد کوپونی را به خانواده‌های بایومتریک‌شدۀ شهدا، توزیع خواهد کرد.

موافقت‌نامه توزیع کوپون به ورثۀ شهدا امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد