موافقت‌نامه-ده-ساله-انتقال-برق-ازبکستان-به-افغانستان

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشور با عبدالعزیز کاملوف همتای ازبیکستانی اش روی امضای قرارداد ۱۰ ساله‌ی انتقال برق به توافق رسیدند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کرده است که در جریان سفر محمدحنیف اتمر، سرپرست این وزارت به ازبیکستان، دو کشور روی امضای قرارداد ۱۰ ساله‌ی انتقال برق به توافق رسیده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت خارجه به نشر رسیده، آمده است که توافق روی امضای این قرارداد انتقال برق میان شرکت ملی برق‌رسانی افغانستان (برشنا) و وزارت انرژی ازبیکستان، در دیدار آقای اتمر با عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه‌ی ازبیکستان صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه،‌ علاوه بر این توافق، دوطرف در مورد گسترش همکاری‌ها در بخش‌های تجارت و ترانسپورت نیز به توافقاتی دست یافته‌اند.

از سویی هم، وزارت خارجه گفته است که محمدحنیف اتمر و عبدالعزیز کاملوف در این دیدار در مورد اهمیت صلح و نقش ازبیکستان در تأمین صلح و اجماع منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

آقای کاملوف بر حمایت از ازبیکستان از روند صلح به‌رهبری و مالکیت افغانستان تأکید و ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود.

محمدحنیف اتمر ضمن سپاسگزاری از حمایت ازبیکستان از روند صلح در مورد لزوم آغاز زودهنگام مذاکرات صلح، حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته به وزیر خارجه‌ی ازبیکستان معلومات داده است.

او در ادامه خواهان ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ازبیکستان شده است.

همچنان وزارت خارجه گفته است که دوطرف روی تدوین نقشه‌ی راه به‌هدف توحید دیدگاه رهبران دو کشور به‌منظور توسعه و گسترش درازمدت روابط میان افغانستان و ازبیکستان توافق کرده‌اند.

موافقت‌نامه ده ساله انتقال برق ازبکستان به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد