ميزان-صادرات-تا-چهار-سال-آینده-به-میلیارد-دالر-می-رسد

رییس جمهور غنی در دیدار با افغان هاى مقيم إمارات متحده عربى گفته است که میزان صادرات افغانستان تا ٤ سال آينده به ٦ تا ٨ ميليارد دالر خواهد رسيد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنى، ريس جمهور کشور در جريان سفر اش از إمارات متحده عربى با افغان هاى مقيم آن كشور ديدار نمود و گفت كه براى اولين بار ميزان صادرات افغانستان بيشتر از يك ميليارد دالر در سال رسيده و تا ٤ سال آينده اين رقم به ٦ تا ٨ ميليارد دالر خواهد رسيد.

همچنان ريس جمهور غنى از إصلاحات زياد در بخش تجارت و شرايط سرمايه گذاران  در كشور خبر داد و از تاجران كشور ساكن آنجا خواست تا بعد از اين در داخل كشور سرمايه گذارى كنند.

در سفر ريس جمهور افغانستان  به إمارات متحده عربى ،  اين كشور تعهد نموده تا تمام زعفران افغانستان را خريدارى نمايد. در كنار إمارات متحده عربى آذربايجان نيز تعهد نموده تا بخش بزرگ محصولات زراعتى افغانستان را خريدارى نمايد .

كشايش دهليز هاى هواى در كشور يكى از گام هاى مهم در راستايى خود كفاى و افزايش صادرات به كشور هاى مختلف ميباشد اما اين روز ها به دليل بسته بودن حريم هواى پاكستان ، دهليز هاى كابل-دهلى جديد بسته بوده و محصولات كشور در پرواز هاى عادى با هزينه گزاف إرسال ميشوند.

اين در حاليست كه ، قرار است در آينده هاى نزديك دهليز هواى ميان افغانستان و إمارات متحده عربى براى افزايش ميزان تجارت ميان اين دو كشور ايجاد شود.

ميزان صادرات تا چهار سال آینده به 8 میلیارد دالر می رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد