میزان-داد-و-ستد-تجاری-میان-افغانستان-و-آمریکا-رو-به-رشد-است

وزارت تجارت کشور اعلام کرد که میزان داد و ستد میان افغانستان و آمریکا رو به رشد است و سال گذشته آمار سرمایه گذاری و تجاری میان دو کشور به ۹۴۷میلیون دالر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: نمایندۀ ویژۀ تجارتی امریکا و معین وزارت تجارت و صنایع افغانستان، روز گذشته در یک نشست خبری در سفارت امریکا در کابل، گفتند: سال گذشته، ایالات متحده به ارزش ۹۱۳ میلیون دالر به افغانستان صادرات داشته است، در حالی که افغانستان نیز به ارزش ۳۴ میلیون دالر به امریکا کالا صادر نموده است.

محمد قربان حقجو، معین وزارت تجارت و صنایع افغانستان می گوید به هر اندازه ای که تجارت میان امریکا و افغانستان افزایش یابد، سرمایه گذاران امریکایی تشویق می شوند که در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

صدای آمریکا گزارش داده که آقای مایکل دیلینی، نماینده فوق العاده تجارتی امریکا می گوید که ایالات متحده امریکا تلاش می ورزد تا افغانستان و پاکستان را برای تطبیق همه جانبۀ توافقنامه ترانزیتی ـ تجارتی میان دو کشور - اپتا - ترغیب کند.

افغانستان و امریکا همه ساله برای تطبیق موافقت نامه تجارتی و سرمایه گذاری میان دو کشور نشست برگزار می کنند که امسال در این نشست،‌ مرحله دوم عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی به بحث و گفتگو گرفته شد و امریکا تعهد نمود که افغانستان را از این رهگذر کمک خواهد کرد.

میزان داد و ستد تجاری میان افغانستان و آمریکا رو به رشد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد