میزان-گرسنه‌گی-در-شمال-افغانستان-به-۶۰-درصد-رسید

سازمان غذایی جهان می‌گوید که میزان گرسنه‌گی در شمال افغانستان ۶۰ درصد بوده و این رقم تا دو ماه دیگر به ۷۰ در‌صد خواهد رسید.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان در سروی‌ای که به‌تازه‌گی انجام داده، هشدار داد که نگرانی‌ها از افزایش گرسنه‌گی و فقر در کشور با نزدیک شدن فصل سرما‌، بیش‌تر شده است.

تحولات اخیر در کشور باعث شده است که تعداد زیادی از افراد، کار و وظایف خود را از دست بدهند. 

از سویی هم جنگ، بیکاری، خشک‌سالی و سایر چالش‌ها سبب شده تا ۶۰ درصد باشنده‌گان شمال افغانستان زیر خط فقر و گرسنه‌گی زنده‌گی کنند.

نجیب‌الله رحمانی، مسوول سازمان غذایی جهان در شمال کشور، می‌گوید: «تقریباً حدود ۶۰ درصد مردم شمال در حال حاضر دچار گرسنه‌گی هستند و تا دو ماه آینده گرسنه‌گی به ۷۰ درصد می‌رسد.» 

این سازمان کمک‌رسان می‌گوید که در نظر دارد برای پنج میلیون نفر در شمال کشور مواد غذایی و پول نقد تهیه کند.

مسوول سازمان غذایی جهان در شمال گفت: « این کمک شامل چهار قلم مواد غذایی می‌شود که آرد، روغن، دال و نمک می‌باشد. به تعدادی از خانواده‌ها پول نقد هم کمک می‌شود.»

با این حال سازمان غذایی جهان از جامعه جهانی می‌خواهد تا با ارسال کمک‌های بشر‌دوستانه، جلو بحران انسانی در شمال افغانستان را بگیر‌د؛ زیرا وضعیت مردم شمال در سرمای زمستان بد‌تر می‌شود.

این درحالی است که امریکا و طالبان توافق کرده‌اند که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه یابد. 

محمدنعیم، سخنگوی طالبان در دفتر سیاسی دوحه، روز دوشنبه، نوزدهم میزان، گفت که در جریان این مذاکرات، امریکا به فراهم کردن تسهیلات برای کمک‌رسانی سایر نهادهای بشری نیز تعهد کرده است.

به گفته او، در مذاکرات تأکید شده است که کمک‌های بشردوستانه نباید با مسایل سیاسی پیوند داده شود. 

طالبان در جریان این گفت‌وگوها تصریح کرده‌اند که در زمینه شفافیت کمک‌ها و رساندن آن به افراد مستحق، با نهادهای خیریه کار می‌کنند.

میزان گرسنه‌گی در شمال افغانستان به ۶۰ درصد رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد