نبود-بازار-فروش-محصولات-زراعتی-؛-عامل-افزایش-کشت-مواد-مخدر-در-هلمند

مسوولان محلی در ولایت هلمند می گویند؛ عدم بازار فروش محصولات زراعتی در این ولایت باعث شده تا کشت مواد مخدر افزایش یابد.

به گزارش افغان نیوز: حیات الله مایار٬ عضو شورای ولایتی هلمند امروز پنج شنبه (۱۷ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت ؛ در ولایت هلمند هیچ مارکیتی برای فروش محصولات زرعتی وجود ندارد و عدم ماکیت فروش مردم  این ولایت را مجبور به زرع مواد مخدر ساخته است .

آقای مایار تصریح می کند؛ به استثنای ولسوالی ناوه دیگر در تمام ولسوالی های هلمند مواد مخدر زرع می گردد و اگر جلو کشت مواد مخدر گرفته نشود؛ مشکل بزرگی در برابر حکومت خواهد بود.

این عضو شورای ولایتی هلمند می افزاید؛ ولسوالی های بغران٬ موسی قلعه٬ نوزاد٬ سنگین و خان نشین زیر حاکمت طالبان قرار دارند و باشندگان این ولسوالی ها اکثرا تریاک زرع میکنند، اما از عاید آن طالبان مسلح تمویل می شود.

موصوف بیان می دارد؛

دهاقین در ولایت هلمند میتواند از زمین هایشان دو فصل حاصل تریاک برداشت نماید و این امر نیز یکی از عوامل افزایش کشت مواد مخدر می باشد.

وی علاوه می کند؛ اگر حکومت برای دهاقین این ولایت بازار فروش محصولات زراعتی ایجاد کند، مردم از کشت تریاک دست برداشته به زراعت حلال رو می آورند.

به گفته آقای مایار؛ دهاقین که در ولایت هلمند محصولات زرعتی را کشت می کردند  این محصولات بنا به عدم بازار فروش فاسد می گردید و یا به قیمت بسیار اندک به فروش می رسید به همین دلیل دهاقین از ادامه باغداری و زراعت حلال دلسرد گردیدند .

ولایت هلمند یکی از ناامن ترین ولایات افغانستان و در این ولایت علاوه برگروه طالبان باند های بزرگ قاچاقبران مواد مخدر نیز فعالیت دارند.

نبود بازار فروش محصولات زراعتی ؛ عامل افزایش کشت مواد مخدر در هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد