تروریزم-و-مواد-مخدر-دو-مانع-جدی-سد-راه-پیشرفت

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در جلسه شانگهای گفت؛ تروریزم و مواد مخدر دو مانع جدی سد راه پیشرفت می باشد که با این دو شیطان باید به صورت همه جانبه مقابله صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی در هجدهمین نشست سازمان همکاریهای شانگهای گفت که ما به حقوق‌ خود در اثر قربانی و شجاعت قوای امنیتی، اراده مردم‌ در مقابل دشواری و محرومیت به صلح، ثبات، دموکراسی و رفاه، دست یافته‌ایم؛ اما عوامل خلافکار مانند شبکه های تروریستی و سازمانهای جنایتکار در صدد نابودی ما و ناامن ساختن سایر کشور ها هستند.

وی افزود؛ با دو شیطان یعنی تروریزم و مواد مخدر باید به صورت منسجم، همه جانبه و هماهنگ مقابله صورت گیرد. نخستین قدم برای این روند ایجاد یک تصویر کلی از همکاری بر مبنای طرح برد‌-برد افغانستان به عنوان بستر برای همکاری و اتصال منطقه‌‌ای و به تعقیب آن بهره برداری از ماهیت شانگهای برای ایجاد پلان‌های عملی مورد نیاز می‌باشد.

آقای غنی از تمام کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ابراز سپاس کرد که از تلاش‌های افغانستان به سمت صلح حمایت می‌کنند و در ایجاد یک اجماع منطقوی در این بخش کمک کرده‌اند.

اجلاس سران کشورهای شانگهای به روز شنبه و یک‌شنبه در شهر چنگدو چین برگزار شده بود که در آن بیشتر مسایل اقتصادی و پیشرفت‌های منطقوی مورد بحث قرار گرفت.

تروریزم و مواد مخدر دو مانع جدی سد راه پیشرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد