نتایج-عمومی-کانکور-اعلام-شد

مسوولان اداره ملی امتحانات امارت اسلامی، نتایج عمومی کانکور سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده و می‌گویند که کانکور سال روان درکم‌ترین زمان اخذ و اعلام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقدیر خموش، سرپرست اداره ملی امتحانات کانکور امروز (شنبه، 14 عقرب) در مراسم اعلام نتایج کانکور سال روان گفت که روند اخذ امتحان و اعلام نتایج کانکور سراسری در کشور، یک ماه زمان گرفته است. 

خموش میزان جذب داوطلبان را نسبت به سال‌های گذشته 25 درصد بیشتر خوانده و افزود: کسانی که دراین پروسه ناکام مانده ناامید نشوند چون زندگی مبارزه است و برای امتحانات سال‌های آینده آمادگی بگیرند.

سرپرست اداره ملی امتحانات کانکور تصریح کرد: هر داوطلب که از نتایج خویش رضایت ندارد، می‌توانند با تکمیل کردن فورم شکایت، نارضایتی خویش را در اداره ملی امتحانات کانکور درج کنند و "ما به آنها رسیدگی می‌کنیم".

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس الوزرای امارت اسلامی گفت که در امتحان کانکور سال روان 124 هزار و 928 تن داوطلب شرکت کرده بودند که از این میان 84 هزار و 863 داوطلب در تحصیلات عالی و 36 هزار و 20 تن دیگر در موسسات نیمه عالی راه یافته‌اند.

حنفی افزود: "برگزاری امتحان کانکور امسال از چندین دور به سه دور خلاصه و برگزار شد که این امر از لحاظ صرفه جویی زمانی و مالی از مزایایی اخذ و اعلام نتایج کانکور سال 1401 است".

بر اساس نتایج اعلام شده، سلیمان فرزند غلام جیلانی از لیسه سلطان غیاث‌الدین غوری ولایت هرات اول‌نمره عمومی کانکور سال جاری شد. او با گرفتن۳۵۵.۴۲نمره به رشته طب معالجوی دانشگاه هرات راه یافته است.

محمد شبیر فرزند ناظر حسین از لیسه خاتم النبین با اخذ 355.328 مقام دوم و هدایت الله ولد عبدالمنان از ولایت هرات با اخذ 354.0905 مقام سوم را کسب کردند. آنان هر کدام  در دانشگاه‌های طب کابل و هرات راه یافته اند.

 

 

نتایج عمومی کانکور اعلام شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد