نخستین-محموله-کمک-بشردوستانه-پاکستان-به-ننگرهار-رسید

نخستین محموله کمک بشردوستانه پاکستان که شامل ۱ هزار ۸۰۰ تن گندم می‌شود، از طریق بندر تورخم وراد کشور شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عاصم افتخار احمد، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که این محموله که شامل 1 هزار 800 تن گندم می‌شود، بخش از بسته بشردوستانه 5 میلیارد روپیه به افغانستان است که توسط عمرخان، نخست وزیر این کشور اعلام شده است.

افتخار احمد افزوده؛ پاکستان معتقد است که وضعیت کنونی بشردوستانه و اقتصادی در افغانستان نیازمند توجه فوری جامعه جهانی است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته که بسیار مهم است جامعه جهانی تلاش‌های خود را برای کمک به مردم افغانستان به صورت اضطراری برای کمک به رسیدگی به بحران انسانی و تثبیت وضعیت اقتصادی افزایش دهد.

عاصم افتخار احمد گفته است که پاکستان به تلاش‌های خود در حمایت از مردم افغانستان به عنوان بخشی از تعهد آن کشور به یک افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات و مرفه ادامه خواهد داد.

ارباب شهزاد، دستیار ویژه عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز گفته‌است که این کشور مشتاق رفاه و توسعه در افغانستان است.

او در گفتگو با رسانه‌ها در گذرگاه تورخم گفته که افغانستان برای تامین نیازهای اساسی خود از جمله پوشاک، غذا و سرپناه با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.

دستیار ویژه عمران خان از جامعه جهانی خواست تا در این برهه حساس که زندگی مردم افغانستان در خطر است به افغانستان کمک کند.

این در حالی است که مقام‌های پاکستان با تسلط طالبان در افغانستان همواره از جامعه جهانی خواستار آزادسازی پول‌های منجمد شده و کمک فوری به مردم افغانستان شده اند.

نخستین محموله کمک بشردوستانه پاکستان به ننگرهار رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد