نخستین-نشست-حمایت-از-سکتور-خصوصی-برگزار-شد

وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که نخستین نشست کمیته رهبری صندوق حمایت از سکتور خصوصی به سرپرستی نورالدین عزیزی، برگزار شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بر اساس خبرنامه این وزارت در این نشست در مورد میکانیزم تمویل مالی و نحوه مصارف صندوق حمایت از سکتور خصوصی، ایجاد قوانین مشخص در گمرکات به‌منظور جمع‌آوری فیس از واردات و صادرات و افتتاح حسابات بانکی برای این صندوق گفتگو شد.

آقای عزیزی، در این نشست گفته است که اولویت این کمیته خریداری و نصب اسکنرها برقی در بنادر کشور است تا زمینه واردات و صادرات کالاهای تجاری سهولت‌های بیشتری ایجاد شود.

بیشتر مقام‌های حکومت سرپرست در مراسم افتتاحیه صندوق حمایت از سکتور خصوصی گفته بودند که امارت اسلامی متعهد است تا زمینه رشد سکتور خصوصی را در کشور فراهم کند.

عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز در مراسم افتتاحیه صندوق حمایت از سکتور خصوصی که در وزارت صنعت و تجارت برگزار شده بود گفته است که با افتتاح این صندوق در کنار حمایت از سکتور خصوصی، پیشرفت و توسعه تجارت، ترانزیت، صنعت و تولیدات داخلی سرعت می‌یابد.
در همین رابطه، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته که این صندوق به‌منظور ایجاد تسهیلات در بخش تجارت، ترانزیت، افزایش فرصت‌های کاری، انکشاف و توسعه اقتصادی کشور ایجاد شده است.
آقای عزیزی، افزود که وزارت صنعت و تجارت ا.ا متعهد است تا زمینه‌ی انکشاف و توسعه سکتور خصوصی را در کشور فراهم کند.
او تاکید کرد که حمایت مالی از برنامه‌های ملی و اثربخش خصوصی، معیاری‌سازی تولیدات داخلی، میکانیزه کردن مراکز ویژه صادرات، تسهیل محصولات صادرات ‏از طریق ایجاد مراکز واحد صادراتی و ایجاد نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، اهداف مهم تأسیس صندوق یاد شده گفته شده است.
همچنان تاجران و سرمایه‌گذاران از افتتاح این صندوق حمایت کرده و می‌گویند که با ایجاد این صندوق مشکلات زیادی از تاجران حل خواهد شد.
‏محمد یونس مومند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته است که سکتورتجارت افغانستان در منطقه یک سکتور شناخته شده است و با ایجاد این صندوق تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت، افزایش خواهد یافت.
خان‌جان الکوزی، عضو هیات اتاق‌های صنعت و سرمایه‌گذاری در این برنامه از ایجاد چنین صندوق استقبال کرده و تاکید کرد که باید بعضی مشکلات سر راه تاجران و سرمایه‌گذاران حل شود.
تاجران و سرمایه‌گذاران در این برنامه می‌گویند که اگر از این صندوق حمایتی به درستی مدیریت شود، می‌تواند برخی مشکلات مهم تاجران و سرمایه‌گذاران را در کشور حل کند.

 

نخستین نشست حمایت از سکتور خصوصی برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد