نخست‌وزیر-پاکستان-ذغال-سنگ-افغانستان-با-کلدار-خریداری-شود

به دنبال تصمیم دولت پاکستان برای تولید برق ارزان با استفاده از سوخت‌های فسیلی، شهباز شریف؛ نخست‌وزیر این کشور دستور وارد کردن زغال سنگ از افغانستان را داده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه پاکستانی دان، امروز سه شنبه، ۷ سرطان گزارش داده که شهباز شریف واردات زغال سنگ مرغوب از افغانستان را به جای پرداخت دالر به روپیه تایید کرده‌است تا از ارز گرانبها در این کشور صرفه‌جویی کند.

این روزنامه به نقل از دفتر نخست‌وزیر پاکستان با توجه به واردات زغال سنگ از افغانستان با کلدار گفته‌است: «این نه تنها برق ارزان تولید می‌کند؛ بلکه به صرفه‌جویی در ارز گرانبهای خارجی در کشور کمک می‌کند.»

شهباز شریف بر بهبود انتقال زغال سنگ از افغانستان تاکید کرده و به وزارت راه آهن این کشور دستور داده تا تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تحویل سریع زغال سنگ وارداتی به نیروگاه‌ها انجام دهد.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین بر تشکیل کمیته‌ای از مقامات ذیربط به ریاست خواجه آصف؛ وزیر دفاع این کشور برای تسریع در روند واردات زغال سنگ از افغانستان تاکید کرده‌است.

در نشستی که در مورد واردات زغال سنگ از افغانستان تشکیل شده، به شهباز شریف گفته شده که واردات زغال سنگ از افغانستان دست‌کم ۲٫۲ میلیارد دالر در لایحه واردات پاکستان صرفه‌جویی می‌کند.

این در حالی است که نرخ زغال سنگ در بازار جهانی افزایش یافته و براساس گزارش‌ها پاکستان زغال سنگ افغانستان را با نرخ بسیار کم به این کشور منتقل می‌کنند.

پیش از این، گزارش‌هایی نیز درباره قاچاق چوب، گندم و سایر منابع طبیعی افغانستان به پاکستان منتشر شده‌بود.

نخست‌وزیر پاکستان: ذغال سنگ افغانستان با کلدار خریداری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد