نزدیک-به-تن-از-زندان-های-افغانستان-آزاد-می-شوند

نزدیک به ۹۰۰ تن زندانی بر اساس فرمان رئیس جمهور و بررسی های دادستانی کل، به مناسبت عید سعید فطر از زندان های مختلف کشور آزاد می شوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور شام گذشته روزه را با زندانیان محبس پلچرخی افطار نمود و با آنان دیدار کرد.

رئیس جمهور ابتدا از جریان کار بخش های مختلف محبس پلچرخی از جمله بلاک ها، تعمیر اداری، شفاخانه ۵۰ بستر و مسجد بازدید بعمل آورد و به مسئولین هدایت داد که کار اعمار ساختمان های متذکره تا ماه های اسد و سنبله تکمیل گردد.

در این دیدار مولوی نیاز محمد و سنگر عزیزی به نمایندگی از زندانیان مشکلات، خواست ها و پیشنهادات شان را با رئیس جمهور شریک ساختند.

آنان در مورد رهایی زندانیان کبرسن، صعب الاعلاج و محبوسین سیاسی که دوسیه های شان تکمیل شده، استخدام داکتران متخصص برای مداوای زندانیان، رسیدگی به قضایای محبوسین زندان بگرام، تعدیل ماده ۳۵۰ قانون جزا و تبدیل شدن حکم اعدام به حبس ابد، تاخیر در ابرا، الزامیت، نبود مواد درسی برای محبوسین و تنگ بودن سلول های زندان، مشکلات و خواست های شان را بیان کردند. در این دیدار فرمان رئیس جمهور غنی در خصوص عفو مجازات حبس محکومین و حکم رئیس جمهور در مورد توظیف یک کمیسیون جهت تشخیص امراض و تعیین سن محکومین قرائت گردید.

رئیس جمهور غنی طی صحبتی گفت که در لویه جرگه مشورتی صلح بخاطر حسن نیت دولت افغانستان گفته بودم که به تعداد ۱۷۵ تن از زندانیان را رها می کنم، اما بر اساس این فرمان شمار بیشتری از محبوسین از تمام زندان های کشور رها خواهند شد.

رئیس جمهور خطاب به زندانیانی که قرار است از حبس رها شوند، گفت که من این فرمان را بخاطر حسن نیت دولت افغانستان صادر کردم و همچنان از شما می خواهم که بخاطر صلح در جامعه کار کنید، باید ریختن خون افغان ها متوقف شود و ما در این خصوص کار مشترک انجام دهیم.

رئیس جمهور در رابطه به حل مشکلات زندانیان بگرام گفت که دو هفته بعد داکتران مجرب به زندان متذکره جهت مداوای محبوسین خواهند رفت.

وی افزود که به خانواده های زندانیان زمینه ملاقات های مناسب فراهم خواهد شد و در مورد آموزش زندانیان نیز اقدامات لازم صورت می گیرد. رئیس جمهور در اخیر سخنانش به مسئولین مربوطه هدایت داد که در مطابقت به قانون جدید جزاء افغانستان، حکم اعدام به حبس ابد مبدل گردد.

همچنان به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، به تعداد ۸۸۷ تن از محبوسین از زندان های مختلف کشور رها می شوند که از این جمع ۷۴۹ تن به اساس فرمان و ۱۳۸ تن از طریق لوی څارنوالی رها خواهند شد. رئیس جمهور به ارگان های مربوطه هدایت داد که فرمان و حکم متذکره را طی ۱۰ روز مورد تطبیق قرار دهند

نزدیک به 900 تن از زندان های افغانستان آزاد می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد