نشست-مشترک-فدراسیون-خبرنگاران-و-مسوولان-رسانه‌های-کابل

نخستین نشست مشترک فدراسیون خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های کابل برای هماهنگی میان این فدارسیون و جامعه‌ رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ این نشست روز گذشته( سه‌شنبه، 28 جدی) با حضور مسوولان نهاد های عضو فدراسیون خبرنگاران افغانستان و مسوولان نزدیک به ۳۰ رسانه فعال در کابل، در دفتر این فدراسیون برگزار شد.

در این نشست حجت‌الله مجددی، عضو رهبری فدراسیون خبرنگاران هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی این فدراسیون با جامعه رسانه‌یی کشور بیان نموده تاکید کرد که برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی برای خبرنگاران و رسانه ها نیاز است تا اساس نامه این فدراسیون تعدیل گردیده و مجمع عمومی فدراسیون که باید متشکل از مدیران رسانه های کابل و نمایندگان رسانه های ولایات باشد، درج گردد.

آقای مجددی افزود که نشست‌های مجمع عمومی هر ماه یک بار برگزار و پس از راه اندازی انتخابات میان مسوولانِ رسانه‌ها در ولایت ها یک نماینده انتخابی از هر ولایت عضو فدراسیون خواهد شد و در نشست های ماهانه به گونه آنلاین اشتراک خواهند داشت تا به این ترتیب زمینه حضور مدیران رسانه‌ها در فدراسیون و فعالیت های آن دخیل ساخته شود.

در این نشست حفیظ‌ الله بارکزی، عضو رهبری فدراسیون عامل حیف میل حقوق خبرنگاران را نبود شفافیت در فعالیت های گذشته فدراسیون عنوان نموده بر منبع واحد مالی نهاد های خبرنگاران و جلوگیری از چند دستگی میان نهاد ها تاکید نمود.

مسوولان رسانه‌ها نیز هر کدام در پیوند به فعالیت گذشته نهادهای حامی رسانه‌ها انتقاداتی و در کنار آن ابراز امید واری کردند که تغییرات و اصلاحات به میان آمده بتواند راه گشای مشکلات جامعه رسانه‌یی کشور شود. 

در این نشست فیصله بر آن شد که برای تسریع روند بازنگری اساسنامه و کارشیوه کمیته های فدراسیون، این نشست‌ها به گونه هفته‌وار راه اندازی شود تا زمینه حضور همه مدیران رسانه‌های مرکز و ولایات در فدراسیون فراهم گردد.

در پایان این نشست کمیته ۴ نفری از مسوولان رسانه ها و فدراسیون تشکیل شد تا تصمیم های اتخاذ شده در نخستین نشست مشترک فدراسیون مسوولان رسانه ها را پی گیری نموده و نتیجه آنرا در جلسه هفته بعدی ارایه نمایند.

نشست مشترک فدراسیون خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد