نشست-پایانی-فرصت‌های-سرمایگذاری-ایران-افغانستان

وزارت صنعت و تجارت ا.ا از پایان نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران – افغانستان در کابل خبر داد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست فرصت‌های اقتصادی ایران – افغانستان روز دوشنبه، 17 میزان از سوی وزارت صنعت و تجارت به هدف فراهم‌سازی سهولت‌ها بازرگانان و توسعه تجاری میان ایران و افغانستان، در کابل برگزار شده بود.

وزارت صنعت و تجارت امروز (چهار شنبه، 19 میزان) با نشر اعلامیه‌ای در ایکس گفته است که دو جانب قرارداد تمدید خط ریل خواف-هرات را به امضاء رسانده است.

طبق اعلامیه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل گفته است دوجانب در راه‌اندازی اتاق مشترک تجارتی، مناطق آزاد مشترک سرمایگذاری، ایجاد بانک‌های مشترک، ایجاد کریدور ترانزیتی و استفاده از بندرچابهار توافق نظر دارد.

قمی اضافه کرده که ایران خریدار ۵میلیون تن محصولات زراعتی افغانستان در سال است که این می‌تواند تراز تجاری بین دوکشور را متحول کند.

نشست پایانی فرصت‌های سرمایگذاری ایران - افغانستان با حضور نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت ا.ا، حسن‌کاظمی قمی، نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل پایان یافته است.

این در حالی است که هیات 80 نفری از سرمایه گذاران و بازرگانان ایران به رهبری سرادر یعقوب علی نظری، والی مشهد این کشور به به هدف فراهم‌سازی سهولت‌ها بازرگانان و توسعه تجاری میان ایران و افغانستان، در کابل برگزار شده بود.

نشست پایانی فرصت‌های سرمایگذاری ایران - افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد