نقد-رسانه-ای-در-کشور-وجود-ندارد

درجریان سال های گذشته رسانه ها رشد چشم گیری داشته اند، اما همیشه رسانه ها انتقاد و مردم قضاوت کردند، اما در این میان کسی دست انتقاد به سوی رسانه ها بالا نکرده است.

به گزارش آژانس افغان نیور: باری سلام رییس نهاد دانش آموخته گان افغان امروز دوشنبه(25 دلو) در سیمینار سه روزه علمی ژورنالیزم که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: در کشور ما هیچ نقد رسانه ای در کشور وجود ندارد و همین باعث شده تا از استقلال رسانه ای تعریف درستی نداشته باشیم.

آقای سلام تصریح کرد رسانه ها درکشور با امکانات و تجهیزات بالای کار می کنند اما برای بازتاب رویداد ها همه مواد را از شبکه های جهانی دریافت می کنند و در اطلاع دهی از رسانه های خارجی پیشی نمی گیرند.

رییس نهاد دانش آموخته گان افغان اضافه نمود؛ رسانه های داخلی به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و به سرعت نتوانسته جایگاه یک رسانه معتبر را برای مردم خود داشته باشد به همین دلیل رسانه های خارجی بیشتر از رسانه های داخلی مورد اعتبار می باشد.

وی اظهار داشت که دولت برای دانشکده های ژورنالیزیم در دانشگاه ها باید فرصت کار های عملی را فراهم نماید تا آنان با ختم دوره 4 ساله دانشگاه به راحتی وارد بازار کار شوند و در کارشان به مشکل  مواجه نگردند.

انجنیر عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی نیز تاکید داشت که حدود 70 درصد اساتید دانشکده ژورنالیزیم  در سراسر کشور دارای درجه تحصیل لیسانس هستند.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی علاوه نمود که رشته های ژورنالیزیم و شرعیات از جمله رشته های است که کمترین توجهی در نصاب درسی و اساتید آن نشده است.

بالاکرزی گفت: سیمینار سه روزه روی همین مشکلات بحث خواهند نمود تا در این زمینه رسیدگی جدی شود.

نقد رسانه ای در کشور وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد