نقش-زنان-افغان-در-تجارت-درصد-افزایش-یافته-است

بررسی نهادهای حامی زنان تجارت پیشه اتحادیه اروپا نشان می دهد که طی چند سال اخیر، نقش زنان افغان در تجارت و تولیدات ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، امروز سه شنبه( 21 حوت) در مراسم دومین سالگرد آغاز کارش به 12 زن تجارت پیشه در6 ولایت کشور به شمول کابل علامت تجارتی اهدا نمود.

مایادون پیری سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان ضمن ابراز خرسندی از رونق کار تجاری زنان در افغانستان می گوید که بانوان در اولویت حمایت اتحادیه اروپا برای رشد اقتصادی قرار دارد.

آقای پیری تاکید داشت که هدف اصلی اتحادیه اروپا همکار و حمایت زنان تجارت پیشه افغان است و رشد 16 درصدی کار تجارت آنان امیدواری ها و حمایت های این اتحادیه را بیشتر خواهد نمود.

سفیر اتحادیه اروپا تعهد سپرد که پروسه صلح نمی تواند دستاوردهای چندین ساله زنان افغان را از بین ببرد؛ زیرا تلاش ما بر رشد و توسعه کار تجاری زنان در افغانستان افزایش خواهد یافت.

از سوی هم رولا غنی، بانوی نخست حکومت وحدت ملی می افزاید که زنان افغانستان دیگر به فکر خود نه بلکه دوشادوش مردان افغان برای رشد اقتصادی کشور همکاری می کنند.

خانم غنی اظهار داشت که طی دو سال اخیر زنان افغانستان از لحاظ اقتصادی تا حدودی روی پای خود ایستاده و دستاوردهای چشمگیری در تولیدات صنایع دستی و ایجاد کارخانه ها دارند.

بانوی اول، زنان افغان را قهرمانان و زحمت کشان واقغی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور عنوان نموده و حمایت اش را از انان اعلام داشت.

در همین حال نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم بر اهمیت کار زنان در بخش تجارت و اقتصاد پافشاری نموده و خاطر نشان ساخت که در سال های گذشته از روز جهانی زن با اعلام آمار زیاد خشونت و فقر گرامی داشت می شد اما امسال با دستاوردهای اقتصادی و تجارتی همراه بوده است.

منیزه وافق، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان در این مراسم گفت که کمپاین های به منظور تشویق بانوان در کار تجارت در سراسر کشور به اعلام می رود تا هر بانوی که خواهان کار تجارت هستند بتوانند با مراجعه به این اتاق روش کار را فرا گیرند.

در پایان این مراسم، اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان به 12 شرکت تجارتی که از سوی زنان در ولایت های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، کندهار، پروان و سمنگان راه اندازی شده بودند تصدیق نامه اهدا و از کار آنان در بخش های متخلف تجاری قدرانی به عمل نمود.

این درحالی است که محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور روز یکشنبه( ۱۹، حوت) در مراسم هشتم مارچ، روز جهانی زن نیز تصریح نمود که اکثریت قاطع زنان کشور در فقر زنده‌گی می‌کنند و به همین دلیل انواع خشونت، رنج و مصیبت نیز متوجه آنان می باشد.

نقش زنان افغان در تجارت 16 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد