نقش-زنان-در-دولت-افغانستان-بیشتر-از-مردان-میشود

رئیس جمهورغنی میگوید که حکومت تعهداتش در مورد پیشرفت زنان را عملی میکند و در دولت افغانستان نقش زنان بیشتر از مردان خواهد شد.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور؛ شام روز گذشته در پایان برنامه تحت عنوان" رهبری متحول برای زنان در مقام های بلند دولتی" اشتراک کرد.

در این برنامه محمد اشرف غنی گفت: فرهنگ مرد محوری یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروزی است و از این جهت ما به یک مشکل فکری بنیادی قرار داریم.

رئیس جمهور در مورد ایجاد فضای مطمین کاری برای زنان، گفت که زنان با دولت مشترکاً کار کنند که یک فضا ایجاد گردد تا هم مشکلات شنیده شوند و این موضوع روشن گردد که در کدام حالت ما می توانیم قانون را تطبیق کنیم.

رئیس جمهور غنی گفت که اگر وزیر، رئیس و هر مقام دیگری زنان را به چشم بد ببینند، فوراً از وظیفه سبکدوش خواهند شد.

وی افزود: "مدیریت برنامه سی بی آر را شخصاً پیش خواهم برد و در جای که من باشم زنان افغانستان نه تنها نقش مساوی، بلکه نقش بیشتر خواهند داشت".

رئیس جمهور غنی خطاب به زنان گفت: شما اطمینان داشته باشید تا روزیکه این امانت به من سپرده شده است، هیچگونه تعللی در عملی شدن تعهدات ما در قسمت زنان وجود نخواهد داشت.

غنی خاطر نشان کرد: "من امید و باور کامل دارم که با سهم مثبت شما زنان یک تغییر و تحول اساسی در جامعه، فرهنگ و ارتباطات ما به وجود خواهد آمد".

خانم اول کشور نیز در این برنامه صحبت کرد و در رابطه کنفرانس توانمندی زنان که در کشور امارات متحده عربی اخیراً برگزار گردیده بود، معلومات داد و بر کار و تلاش مشترک زنان و حمایت از همدیگر تاکید کرد.

الزیرا سگنبایوه رئیس اداره ملل متحد گفت: امروز جهان بخاطر رهبری به راه های جدید نیاز دارد و زنان در رهبری متحول نقش عمده ای را ایفا می کنند.

خانم الزیرا سگنبایوه ابراز آرزومندی نمود که زنان از طریق این برنامه بتوانند یکجا با مردها بخاطر رسیدن به اهداف شان همکاری و تشریک مساعی نمایند.

سپس سوزن کولمن مربی و تسهیل کنندۀ برنامه رهبری متحول برای زنان در رابطه به برنامه مذکور معلومات داده، گفت که کار کردن با زنان برجسته در سطح حکومت و توانمند ساختن آنها برای ما قابل افتخار است.

وی گفت که زنان در این برنامه در رابطه به مسایل مختلف و فرصت ها و چالش های موجود بحث و تبادل نظر کردند و تجارب شانرا با همدیگر شریک ساختند.  

بعداً فوزیه علم مشاور دفتر خانم اول کشور، نبیله مصلح معین مالی و اداری وزارت امور زنان، فایقه جاوید رئیس جندر وزارت تجارت و صنایع و آمنه احمدی رئیس مالیه دهنده گان متوسط وزارت مالیه در رابطه به تجربیات شان در این برنامه، صحبت کردند.

فوزیه علم مشاور دفتر خانم اول، گفت که از این برنامه مسایل زیادی از جمله احترام متقابل و اینکه از امتیازات سؤ استفاده نشود، آموختم. وی افزود که ما فن ایراد سخنرانی و ارتباطات و مهارت های مذاکره را نیز یاد گرفتیم.

نبیله مصلح معین مالی و اداری وزارت امور زنان، گفت که رئیس جمهور و خانم اول، نیاز نقش موثر و والای زن را در سیاست، اقتصاد و اجتماع در محراق توجه خویش قرار داده اند.

وی افزود: تقرر و حمایت از خانم های مستعد با تحصیلات عالی و توانایی های خاص در پست های مهم دولتی و تصمیم گیری و توجه در بهبود رهبری آنها، اقدام مهم و ستودنی است.

خانم مصلح گفت که گروپ انتخاب شدۀ زنان رهبر موضوعات اساسی برای تحول رهبریت را آموختند که می تواند در اجرای امور بعدی ما را کمک کند.

نقش زنان در دولت افغانستان بیشتر از مردان میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد