نمایش-صنایع-دستی-زنان-به-پیشواز-صدمین-سالگرد-استقلال-کشور

نمایشگاه صنایع دستی زنان به پیشواز از صدمین سالگرد استقلال افغانستان برای سه روز در باغ تیمور شاهی کابل افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز یکشنبه( ۱۳اسد) نمایشگاه صنایع دستی زنان را به مناسبت صدمین سالگرد روز استقلال کشور در باغ تیمورشاهی کابل برگزار نمود.

مژگان مصطفوی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مراسم تاکید کرد که این نمایشگاه و چندین برنامه و نمایشگاه های دیگر در مرکز و ولایات به مناسبت روز استقلال افغانستان برگزار می شود.

خانم مصطفوی افزود که امیدوار است زنان تجارت پیشه ای که در این نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات شان را به نمایش گذاشته اند، در کار و بار شان تاثیرات خوبی را داشته باشد.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان برای مردم توصیه کرد که از تولیدات و صنایع دستی بانوان کشورشان استفاده نمایند تا هم زمینه کار برای زنان تجارت مهیا شود و هم تولیدات داخلی رشد نماید.

از سوی هم، سپوژمی وردک؛ معین پالیسی و تخنیکی وزارت امور زنان که در این نمایشگاه آمده بود گفت که هنوز صنایع دستی و تولیدات داخلی کشور به معیار جهانی برابر نیست و این مشکل باعث بی انگیزگی زنان تجارت پیشه شده است. بنابراین زنان تجارت پیشه باید در معیاری سازی تولیدات و صنایع دستی شان نهایت کوشا باشند.

معین پالیسی و تخنیکی وزارت امو زنان خاطر نشان ساخت که دولت نیز مسوولیت دارد تا در زمینه رشد وتوسعه صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی، تاجران را حمایت نماید.

در همین حال، رامین عتیق زاده مسوول برگزاری و بازاریابی این نمایشگاه گفت که این نمایشگاه برای سه روز و به تعداد ۵۰غرفه از کابل و لایت های نیمروز، بدخشان و ولایات دور دست کشور صنایع و تولیدات شان را به نمایش گذاشته اند.

آقای عتیقزاده اظهار داشت که در این نمایشگاه از صنایع دستی زنان، دست دوزی، گلدوزی، پوست، چرم و زیورآلات، زعفران به نمایش گذاشته شده است.

نمایش صنایع دستی زنان به پیشواز صدمین سالگرد استقلال کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد