نمایشگاه-بازار-روستایی-کابل-افتتاح-شد

نمایشگاه بازار روستایی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات برای دو روز در کابل افتتاح شد، که در آن محصولات زراعتی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: نمایشگاه بازار روستایی، امروز ( پنجشنبه – 4 جوزا) در کابل با همکاری وزارت احیا و انکشاف دهات افتتاح شد.

نصیر احمد دورانی وزیر احیا و انکشاف دهات در روز افتتاح این نمایشگاه میگوید:« وزارت احیا و انکشاف دهات از هیچ گونه تلاش در حمایت و همکاری صنعتگران دریغ نخواهد کرد".

درانی خاطرنشان کرد، فعلا این برنامه تنها در هفت ولایت کشور فعالیت دارند، و ما تلاش داریم که این برنامه را به مرور زمان به پانزده ولایت ارتقا دهیم تا ظرفیت و توانایی های خانم های افغان بیشتر به دید آید و همچنان بالای توسعه اقتصاد کشور تاثیر گذار واقع گردد.

سهیلا رضایی رییس انجمن گوهرشاد در بامیان که در این نمایشگاه اشتراک کرده است میگوید: که بیشتر از ده سال میشود در این راستا در ولایت بامیان فعالیت داریم که از هفت سال به این سود در وزارت احیا و انکشاف دهات ثبت و راجستر شدیم و تا بحال چندین نمایشگاه را در شهرک آریا و باغ بابر برگزار کردیم.

وی گفت، چهار دوره میشود ما محصولات خود را در هند صادر کردیم که فروشات ما در آنجا بسیار خوب بوده است.

خانم رضایی خاطر نشان کرد، خواست ما از دولت این است  که در راستای بازار یابی محصولات زراعتی و صنایع دستی خانم ها را یاری نماید.

محراب علی ابراهمی یکتن از صنعت گران میگوید : هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن  صنایع دستی کشور ما است تا برای تجاران و دولت خاطر نشان کنیم که ازتولیدات و محصولات کشور شان کار بیگیرند و سطح واردات از دیگر کشورها را کاهش داده  و صادرات کشور خودمان بالا برود.

وی اضافه نمود، تقاضای ما از دولت این است، زمینه ها و جاهای بیشتر و خوب را بخاطر برگزاری نمایشگاه ها مساعد ساخته تا تمام مردم ازین نمایشگاه ها بازدید نمایند و از صنایع دستی مستفید شده تا اینکه فرهنگ و هویت ملی کشور

اما صنعت کاران شاکی اند که برای برگزاری نمایشگاه که در شهرک آریا در نظر گرفته شده است را جای مناسب نمی دانند و تاکید دارند که در آینده، جاهای مناسب تری را وزارت احیا و انکشاف دهات در نظر گیرد.

 

 

 

 

نمایشگاه بازار روستایی کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد