نمایشگاه-تجارتی-و-سرمایه‌گذاری-افغانستان-و-هند-در-دهلی‌نو-برگزار-شد

همایش تجارتی- اقتصادی افغانستان و هند زیر عنوان گذار به‌سوی رفاه٬ با حضور مقامات ارشد کابل، دهلی و واشنگتن، در شهر دهلی جدید افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز: در این همایش که به کمک ادارۀ توسعۀ ایالات متحدۀ امریکا و با حضور وزرای کابینه، مقام‌های ریاست اجراییه و بیش از ۷۰۰ تن از بازرگانان افغانستان و هند برگزار شده بود، مقام‌های دهلی جدید تعهد سپردند که افغانستان را در راستای توسعۀ اقتصادی و مبادلات تجاری یاری می‌رسانند.

در این نمایشگاه، بازرگانان افغانستان در غرفه‌های جداگانه محصولات خویش را به نمایش گذاشتند.

در این برنامه، ژاردافیر واشنگتن در دهلی جدید، وزیر تجارت و صنایع افغانستان و وزرای مالیه و هوانوردی هندوستان، دربارۀ فرصت‌ها و چالش‌های روابط اقتصادی کابل- دهلی صحبت کردند.

قرار بود این نمایشگاه توسط دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان افتتاح شود. اما رییس اجراییه کشور، به دلیل حادثۀ امنیتی امروز در کابل، در مراسم افتتاحیه حضور نداشت.

اما رئیس اجرائیه امروز پنج شنبه وارد شهر دهلی شده و قرار است در برنامه‌های اصلی این نشست اشتراک و از نمایشگاه تجاری افغانستان و هند، دیدن نماید و همچنان با مقامات بلندپایۀ دهلی، دربارۀ گسترش مناسبات اقتصادی و تبادلۀ کالاهای بازرگانی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

نمایشگاه تجارتی و سرمایه‌گذاری افغانستان و هند در دهلی‌نو برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد