نمایشگاه-تجاری-تحصیلی-در-کابل-برگزار-شد

نمایشگاهی تحت عنوان (نمایشگاه تجاری- تحصیلی) از سوی دانشجویان دانشگاه رنا به منظور حمایت از صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی در کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ این نمایشگاه امروز ( چهارشنبه، ۲۹ سرطان) با حضور مقام‌های حکومتی، استادان و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد. در آن صنایع دستی زنان، میوه‌جات و حبوبات، شیرینی‌های محلی، لباس‌ها و غذاهای سنتی وتولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است.

مولوی مغفرالله دلاور، معاون وزارت خارجه در این نمایشگاه گفت که افغانستان دارای بهترین معادن است و دانشجویان باید بعد از فارغ شدن در این معادن کار کنند. او گفت که تجاران و سرمایه‌گذاران نیز در این زمینه اقدام‌های لازمی را انجام بدهد.

او افزود که در بیست سال گذشته میلیون‌ها دالر در افغانستان مصرف شد اما؛ کارهای بنیادی در عرصه زیر بنایی صورت نگرفته است.

رویا حافظی، سرپرست اتاق تجارت و صنایع زنان در این نمایشگاه گفت که با کمک‌ حکومت دوباره به فعالیت آغاز نمودیم و در آینده‌ی نزدیک نمایشگاه‌های دایمی صنایع دستی زنان را راه اندازی می‌نمایم.

عثمان ابراهیمی، استاد دانشگاه گفت که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث معرفی محصولات داخلی، حمایت از صنایع دستی زنان و فرصتی برای فروش تولیدات آن‌ها خواهد شد.

اسدالله صبوری یکی اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گوید که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها برای رشد و معرفی تولیدات داخلی کشور مفید است.

مریم شمس یکی دیگر از اشتراک کنندگان گفت که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها برای بانوان کشور مفید بوده و آنان را تشویق می‌کند که در عرصه تجارت‌های کوچک در کشور بیشتر تلاش کنند.

اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که دختران در عرصه تولیدات داخلی استعداد دارند و حکومت باید زمینه آموزش را برای آنان فراهم کنند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

نمایشگاه تجاری - تحصیلی در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد