نمایشگاه-تعلیم،-مسلک-و-تحصیل-در-کابل-برگزار-شد

نمایشگاه "تعلیم، مسلک و تحصیل" که در آن نهادهای مختلف تحصیلی دست آورده‌های علمی خویش را به نمایش گذاشته‌اند در کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان نمایشگاه "تعلیم، مسلک و تحصیل" می‌گویند که هدف از برگزاری این نمایشگاه، تقویت نهادهای علمی و مسلکی در کشور می‌باشد. 

غلام حیدر شهامت، رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم و مسوولان دولتی به دست آوردهای نهادهای تحصیلی می‌باشد. 

شهامت افزوده که این نمایشگاه راهی برای معرفی فرصت‌های موجود در عرصه تحصیلی در کشور می‌باشد و از عموم مردم خواست که از این نمایشگاه دیدن نماید. 

او تاکید کرد که حمایت از فرصت‎های تحصیلی در افغانستان گامی ارزنده در مسیر خودکفایی، پیشرفت و رفاه کشور می‌باشد. 

سید ذکرالله هاشمی، مسوول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید که هدف از برگزاری اینگونه نمایشگاه در کشور، حمایت و تقویت نهادهای علمی و مسلکی در کشور است. 

هاشمی افزود که در این نمایشگاه بیست‌و پنج دانشگاه و انستیتوت خصوصی شرکت کردند که ۱۳۰ غرفه به آنها اختصاص داده شده است. 

قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت گفته که نهادهای اکادمیک یگانه حمایت کننده دولت در هر عرصه بوده و ا.ا نیز با کمک متخصصان و دانشجویان توانسته است در مدیریت اقتصاد افغانستان خوب عمل نماید. 

محمد یونس مومند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه افزود که در شرایط فعلی، کشور به تعلیم و تحصیل با کیفیت نیاز دارد و باید وزارت تحصیلات عالی روی کیفیت تحصیل تلاش جدی نماید. 

او گفت که رشد و توسعه اقتصاد یک کشور بر میزان دستاوردهای علمی وابسته است و از امارت اسلامی خواست که باید ظرفیت‌سازی در بخش‌های علوم مسلکی در افغانستان را افزایش دهد. 

در همین حال، رضا با هنر، مسوول یکی از نهادهای تحصیلی از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده می‌گوید که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند برای معرفی آثار و دست آوردهای تحصیلی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد. 

شماری از دانشجویان در این نمایشگاه می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در بلند بردن سطح دانش و تشویق جوانان در بخش‌های فنی و علمی سودمند است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

نمایشگاه تعلیم، مسلک و تحصیل در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد