نمایشگاه-سه-روزه-تولیدات-داخلی-در-ننگرهار-برگزار-شد

مسوولان در افتتاح نمایشگاه تولیدات داخلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که امارت اسلامی در تلاش نهادینه سازی مصرف تولیدات داخلی می‌باشند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان امارت اسلامی با همکاری نهادهای خصوصی نمایشگاه سه روزه تولیدات داخلی را جهت معرفی تولیدات داخلی در ولایت ننگرهار دایر نمودند. 

ملا محمد نعیم، والی ولایت ننگرهار در افتتاح این نمایشگاه گفت که افغانستان باید خود کفا شود چون؛ کشور ما دارای اراضی مناسب و زمینه کاری خوب می‌باشد.

نعیم افزود که امارت اسلامی با یک پتو وارد حکومت‌داری شده است و از حکومت‌داری چیزی نمی‌داند و باید کادرهای فنی و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت کشور تلاش نمایند. 

مولوی صدر اعظم، معین تخنیکی وزارت زراعت و مالداری در این مراسم گفت که باید مشکلات مردم در تمام عرصه‌ها حل گردد و در زمان بروز چالش‌ها نباید مردم تاوان بپردازد. 

صدر اعظم از تمام تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست که در بخش‌های زراعتی بیشتر سرمایه‌گذاری نمایند تا اقتصاد کشور بهبود یابد. 

محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که همه تاجران و سرمایه‌گذران کشور در تلاش تولید معیاری با کیفیت جهانی باشند تا محصولات داخلی مورد پسند مردم قرار گیرد. 

مومند با تاکید بر این که توسط سرمایه‌گذاری کوچک می‌توانیم شرکت‌های بزرگ بسازیم، افزود که تمامی تاجران و سرمایه‌گذران باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری نمایند و در آبادی و بهبود اقتصاد کشور سهم بگیرند.

او درباره مشکلات تاجران و سرمایه‌گذران کشور گفت که شرکت‌های صنعتی با کم‌بود مواد خام و برق روبه‌رو هستند و از امارت اسلامی خواستار توجه جدی در این زمینه شد. 

حاجی فرید، یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها معرفی تولیدات داخلی به بازارهای کشور می‌باشد. 

او افزود که در این نمایشگاه از ولایت‌های مختلف شرکت نموده و تولیدات داخلی در بیش از ۱۱۰ عرفه به نمایش گذاشته شده است. 

تاجران و سرمایه‌گذاران در افتتاح این نمایشگاه از حکومت خواست تا در تامین انرژی با صنعت کاران همکاری نموده و برق ثابت را برای‌شان تامین نماید. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

نمایشگاه سه روزه تولیدات داخلی در ننگرهار برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد