نمایشگاه-سه-روزۀ-صنایع-دستی-زنان-در-کابل-دایر-شد

زنان صنعت پیشه از ولایت‌های مختلف کشور نمایشگاه سه روزه را با همکاری وزارت احیاء و انکشاف دهات در کابل دایر کرده اند که در این نمایشگاه حدود صد شرکت صنایع دستی اشتراک و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نمایشگاه صنایع دستی زنان در ولایت کابل امروز (امروز سه شنبه 23 عقرب) افتتاح شد که در این نمایشگاه حدود صد شرکت، صنایع کوچک محصولات خود را برای مدت سه روز به نمایش گذاشته اند.

مجیب الرحمن  کریمی، سرپرست وزارت احیاء و انکشاف دهات در این برنامه گفت: امروز در این نمایشگاه 100 صنعت کار کوچک، محصولات خود را به نمایش گذاشته اند که از این میان 60 غرفه این نمایشگاه مربوط به زنان است.

آقای کریمی گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی میتواند سبب ایجاد کار و رشد صنعتکاران شود که وزارت احیا و انکشاف دهات صنعتکاران را کمک می کنند تا زمینه صادرات و بازار یابی برای آنان فراهم شود.

وزارت احیاء و انکشاف دهات قرار است در آینده نزدیک نمایشگاه صنایع دستی زنان را در کشورهای ترکیه، هند و ایران برگزار کنند که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در خارج کشور میتوانند فرصت خوب برای صنعتکاران باشد.

به گفته کریمی در این نمایشگاه صنعتکاران از ولایت های بلخ، هرات، بامیان، پروان و ننگرهار صنعتکاران محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

وزارت احیاء و انکشاف دهات تا اکنون برای 123 هزار نفر زمینه کار را ایجاد کرده است و این وزارت تلاش میکند تا این رقم افزایش پیدا کند تا افراد بیکار صاحب کار شوند.

نصیر احمد درانی، سرپرست وزارت زراعت و مالداری در این برنامه گفت: برگزاری این نمایشگاه برای زنان ولایات کشور یک فرصت خوب است چرا که انان میتوانند محصولات خود را به راحتی به نمایش مردم بگذارند.

آقای درانی گفت: مردم در روستاها کارهای خوب را انجام میدهند که اگر محصولات انها به شهرهای آورده شوند و حتی در خارج کشور صادر شوند میتوانند سبب رشد صنعت انان شود.

او افزود: همین که نمایشگاه برگذاری میشود و محصولات زنان روستایی به نمایش گذاشته میشوند میتوانند سبب بازاریابی برای زنان روستایی شود تا مردم از طریق رسانه‌ها با محصولات انان آشنایی پیدا کنند.

فرشته یوسفی یک تن از صنعتکاران صنایع دستی گفت: برگزاری این نمایشگاه یک فرصت خوب برای وی و افراد مانند وی است چرا که محصولات خود را میتواند به دید مردم قرار دهد.

فرشته بیان داشت: "من هشت سال است که به صنایع دستی کار می کنم و برای رشد کار خود نیاز به فروش محصولات خود دارم که برگزاری نمایشگاه در شهرهای کشور و خارج کشور میتواند سبب رشد این کار من شود".

نمایشگاه صنایع دستی زنان برای مدت سه روز در کابل ادامه دارد و قرار است در آینده نزدیک این نمایشگاه در خارج کشور نیز دایر گردد.

نمایشگاه سه روزۀ صنایع دستی زنان در کابل دایر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد