نمایشگاه-محصولات-افغانستان-در-آذربایجان-برگزار-می-گردد

وزارت تجارت و صنایع افغانستان، نمایشگاه فراورده های افغانستان را در شهر باکوی آذربایجان برگزار می کند.

به گزارش افغان نیوز: خان جان الکوزی معاون، هیت عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان به افغان نیوز گفت که 30 تاجر افغان در این نمایشگاه محصولات شان را به نمایش می گذارند.

قرار است تاجران افغان،  در 50 غرفه فراورده های افغانستان را به مدت سه روز، از تاریخ 11 اکتبر الی 14 اکتبر در پایتخت آذربایجان به نمایش بگذارند.

آقای الکوزی گفت که در این نمایشگاه، فراورده های افغانستان شامل، قالین، صنایع دستی، سنگ های قیمتی و میوه های خشک و تازه می باشد.

به گفته معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان، برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی را برای بهبود و گسترش روابط تجارتی میان دو کشور فراهم می سازد.

بر اساس معلومات اتاق تجارت و صنایع افغانستان، میوه های تازه و خشک افغانستان در آذربایجان بازار مناسب دارد و علاوه بر آن، افغانستان نیاز دارد تا نفت و گاز از آن کشور وارد نماید.

در سال 1397 خورشیدی میزان وارد افغانستان از کشور آذربایجان نزدیک به چهارمیلیون دالر بوده است، اما برگزاری این نمایشگاه میتواند میزان داد و ستد تجارتی را بیشتر سازد.

قابل ذکر است که در این نمایشگاه، هیئت بلند رتبه دولتی به شمول سرپرست وزارت صعنت و تجارت و معین وزارت معادن افغانستان نیز اشتراک می کند.

این درحالی است که اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت؛ روز گذشته در مصاحبه ویژه با خبرگزاری افغان نیوز با بیان اینکه میزان تولیدات میوه های تازه مانند انگور، انار و سایر میوه ها  ۳۰ درصد افزایش یافته، گفت که در کنار میوه های تازه، گندم للمی نیز افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

نمایشگاه محصولات افغانستان در آذربایجان برگزار می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد