نمایشگاه-محصولات-و-تولیدات-افغانستان-در-قزاقستان-گشایش-یافت

وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در قزاقستان افتتاح شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (دوشنبه، ۳۰ میزان) در ایکس نوشته که نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان روزگذشته از سوی الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و سریک ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان با حضور هیئت دولتی – سکتورخصوصی و مقام‌های اعضای سکتورخصوصی قزاقستان در شهر آلماتای آن کشور افتتاح گردید.

این وزارت نوشته که در مراسم افتتاح این نمایشگاه، عزیزی از سعی و تلاش دوامدار کشور قزاقستان، بابت پیشتازبودن در توسعه روابط با افغانستان استقبال کرد.

بر بنیاد اعلامیه، وی از کشورهای منطقه خواسته است تا برای رشد صادرات افغانستان و ‏دسترسی آسان به تولیدات و محصولات با کیفیت افغانستان در منطقه حمایت و تسهیلات لازم را فراهم نمایند.

آقای عزیزی با استقبال از این نمایشگاه، گفت: راه‌اندازی نمایشگاه به افزایش روابط تجارتی و سکتوری دوکشور تأثیر مثبت می‌گذارد.

در همین حال، معاون نخست‌وزیر قزاقستان، افغانستان را شریک ‏مهم تجارتی و جدای ناپذیر این کشور در آسیای جنوبی و مرکزی دانسته و تأکید کرد که قزاقستان علاقه‌مند به حفظ روابط تجارتی، اقتصادی، ترانسپورتی، لوژیستکی و انرژی با افغانستان است.

 قابل ذکر است که نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در سکتورهای مختلف در بیشتر از ۷۰غرفه به مدت ۳ روز در شهر آلماتای کشور قزاقستان به‌روی بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در قزاقستان گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد